• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro een celwaarde laten wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeanEline

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen. Als korte introductie wil ik jullie meegeven dat ik sinds een maandje begonnen ben om in excel met macro's te rommelen (opnemen, bekijken en aanpassen). Wellicht dus een hele stomme vraag, maar ik kom er niet uit met mijn (beginners)kennis...

Vraag:

In cel A1 staat een getal dat ik wil laten optellen met de waarde van b.v. cel A1 van werkblad 2. Opzich is dat geen probleem, maar ik wil dat alleen de waarde wordt opgeteld, omdat de macro vervolgens de waarden in cel A1 van werkblad 1 gewist wordt.

Een macro opnemen met: kopieren, (+) plakken speciaal (alleen waarde) werkt niet, want de maccro interpreteert dan dat ik altijd "3" wil plakken (als ik tijdens het opnemen van de macro 3 als voorbeeld heb gebruikt)...

Snappen jullie wat ik bedoel?:shocked::shocked:

Sorry, maar die vraag begrijp ik niet helemaal.
Hieronder een algemene code rond werken met celwaarden:

Code:
Totaal=sheets("werkblad1").range("A1")+sheets("werkblad2").range("A1")
....
hier komt de code om cel A1 op blad 1 te wissen
...
sheets("werkblad1").range("A1")=totaal 'nu staat daar terug het totaal dat eerst berekend werd

Ben je hier iets mee? Anders graag verduidelijking van je vraag.

Zeker in het begin is het best om de eigenschappen volledig te schrijven.

Code:
Sheets("werkblad2").Range("A1")

is kortere code voor

Code:
Sheets("werkblad2").Range("A1")[B].Value[/B]

dat mag want .Value is de standaardwaarde. ALs er niets staat gaat VBA uit zichzelf .Value nemen.

Code:
Sheets("werkblad2").Range("A1").ClearContents
is de code voor het wissen van de cellen. Maar dat heb jij niet nodig als je toch maar enkel waarden wegschrijft (die overschrijven de eerdere waarden)

Wigi

@MeanEline Topictitel aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan