• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro elke 5 minuten herhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekvanMeer

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Beste,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)
Ik zit namelijk met het volgende probleem:

Ik heb een macro om een bestandenlijst uit een mapje in excel te 'downloaden'
Het betreft de volgende macro

Code:
Sub UpdatenLijst()
'
' UpdatenLijst Macro
'

'
    Range("A2").Select
    Selection.AutoFill Destination:=Range("A2:A5133"), Type:=xlFillDefault
    Range("A2:A5133").Select
End Sub

Nu is het de bedoeling dat deze macro elke 5 minuten afgespeeld wordt, om de bestandenlijst in excel up-to-date te houden.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Bedankt alvast,
Niek

Hoi Niek,
Volgende macro begint te lopen bij het openen van uw excel bestand met update iedere 5 min.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  Application.OnTime Now + TimeValue("00:05:00"), "Sub UpdatenLijst()"
End Sub

Greetz

Hoi,

Bedankt voor de hulp, maar ik snap er niet zo veel van :(
De code van Dotchie heb ik in een module gezet, maar dit lijkt inderdaad niet te werken.
De link van snb is voor mij een beetje abracadabra :)

Ik neem aan dat ik een extra module er in moet zetten met een code die mijn macro elke 5 minuten activeert?

Laatst bewerkt:
De code die je geplaatst hebt hoeft maar één keer uitgevoerd te worden tenzij A2 elke keer wijzigt. En zal ook niet doen wat jij schrijft.
Ik heb een macro om een bestandenlijst uit een mapje in excel te 'downloaden'

Plaats even een voorbeeld bestandje. Dan wil er vast wel iemand een timer inzetten.

Bekijk bijlage TEST bestandenlijst.xlsm

Bij deze een voorbeeldje.
De macro zegt dat hij uit de map "M:\Afd. PD\Scans" op mijn computer de bestandjes moet downloaden in de kolom A
Van A2:A3000

Deze macro moet ik nu dus, zoals te zien is in het bestandje, activeren met de knop, maar deze moet zichzelf eigenlijk elke 5 of 10 minuten afspelen.
Hopelijk kan iemand hiermee verder! Bedankt! :)

Dank je voor het meedenken ExcelAmateur, maar helaas werkt het nog niet zo als ik zoek.
De macro start zich bij het openen van het bestand, maar daar blijft het bij. Halverwege geeft hij ook een foutmelding:

Fout 1004 tijdens uitvoering:
Methode OnTime van object_Application is mislukt

Het is de bedoeling dat de lijst zich elke 5 minuten update door de macro opnieuw af te spelen.

Hoi Niek,
Ben een beetje aan het sleutelen geweest en getest:)

Het werkt ok. Waar Range("A1").Select staat moet je veranderen door jou macrocode. Call ScheduleCopyPriceOver LATEN STAAN!!
TimeToRun = Now + TimeValue("00:00:30") veanderen in TimeToRun = Now + TimeValue("00:05:0"), staat nu op dertig sec om te testen.
In bijlage test bestandje

Geef maar een seintje

Greetz

Bijlagen

Dankje voor de hulp!
Is het de bedoeling dat ik dat regeltje verander of de gehele sub?
Zet ik nl. mijn gehele macro code op de plaats van dat regeltje dan doet hij het in ieder geval niet

Hoi Niek,

Volgens de gegevens dat ik hier heb het regeltje veranderen door
Code:
Range("A2").Select
    Selection.AutoFill Destination:=Range("A2:A3000"), Type:=xlFillDefault
    Range("A2:A3000").Select
Dus zonder sub en endsub en huppeldepup alleen de code.
Als je eens in het testbestandje op een cel klikt behalve a1 zul je zien dat na 30 sec cel a1 wordt geselecteerd hehaal het nog eens en opnieuw wordt na 30 sec cel a1 geselecteerd. Dus het werkt:)
Laat maar iets weten, we krijgen het wel aan de praat. Ik ben vandaag thuis.
Greetz

Hoi Dotchie,

Of ik de code nu wel of niet verander, de cel A1 wordt niet geselecteerd.
Ik zal wel iets fout doen ;)

Ik heb in A1 de uit te lezen bestandsmap staan: M:\Afd. PD\Scans\*.*
In A2 (met "naam definiëren") staat de volgende formule: =INDEX(BestandenLijst;RIJ()-1)

De macro heb ik gewoon opgenomen via de functie opnemen.
Het enige wat ik daarin doe is de cel A2, met die INDEX formule, naar beneden slepen en dan gaat hij het bestand lezen.

Hoi Niek,
Ik weet dat de timer werkt, dus moeten we uw macro passend krijgen.
Ergens heb je een macro die werkt neem ik aan die je via een knop laat werken. (zoals uw voorbeeldje TEST waarschijnlijk)
Kan je ook een voorbeeldje (zonder gevoelige informatie) posten van het bestand dat wordt aangeroepen in M:\Afd. PD\Scans\*.* is dat ook excel?
Met deze extra informatie kan ik dit waarschijnlijk in een goede vorm gieten. het probleem is dat ik nu niets kan testen . De macro werkt bij mij als ik een bestandje oproep vanaf mijn c schijf (heb geen m) Maar waar de formule=INDEX(BestandenLijst;RIJ()-1) instaat krijg ik foutmeldingen omdat ik geen voorbeeldje heb van het bestandje die wordt aangeroepen. Volgens mij zitten we niet ver van de oplossing.
Greetz

Hoi Niek,
Heb uw testbestandje iets beter bekenen. Blijkbaar is dat een map met pdf bestanden die voortdurend worden aangepast, klopt dat?
greetz

Hoi Niek,
De timer werkt perfect, ook met uw macrocode.
In bijlage bestandje met de macro
Alleen krijg ik foutmeldingen wegens onvoldoende gegevens.

Bijlagen

Hoi Dotchie,

Het zijn inderdaad pdf. files die in het mapje staan.
Als ik nu de map naam in cel A1 verander naar de mijne dan blijft de foutmelding N/B# in staan in de daarop volgende cellen.
Is het de bedoeling dat ik verder nog iets wijzig?

Hoi Niek,
Ha, nu kunnen we verder ,geef mij een uurtje of zo:)

Greetz

Hoi Niek,
Was mischien iets meer dan een uurtje :o
Maar bij mij werkt het perfect.
Een kleine opmerking , waarschijnlijk is dat zo, maar de map met pdf's moeten de naam BestandenLijst hebben. (volgens de gegevens dat ik heb)
Laat iets weten want ik heb er bloed en tranen op gezweet:) Als het werkt zijn de macro's een blijvertje.
tja , vernieuwing staat nog op dertig sec geen 5 min. (kwestie van testen)
Greetz

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan