• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro files importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

robtalma

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hoi,

Ik wil graag via een macro een aantal files inlezen en verwerken met excel. Een macro opent nu 32x een file en schrijft een aantal waarden vanuit deze file weg naar een andere sheet. Alles werkt alleen staat bij het importeren van de file in de import dialog box, de "files of type" op "text files" Terwijl ik deze bij mij op "All files" moet staan, anders importeert excel deze file niet. Kortom ik wil graag de functie om de files of type op "all files"te kunnen zetten.

groeten Rob

code

Ik heb niet de gehele code toegevoegd, maar alleen het deel dat de file moet importeren. Met rood staat een code aangegeven, die dus op dit moement niet werkt. Was een probeersel. Name1 en name2 zijn gedeeltes van de filename die de macro uit cellen haalt.
Als het niet voldoende is hoor ik het wel. Dank je.

Dim name1 As String
Dim name2 As String

name1 = Sheets("32LAGERS").Range("F9").Value
name2 = Sheets("32LAGERS").Range("H9").Value

If n < 10 Then
bub = name1 & n & "_" & name2 & "."
Else
bub = name1 & n & name2 & "."
End If

Sheets("Data").Select
Range("A2:O162").Select
Selection.ClearContents
FileFormat = "(*.*)"
Range("A2").Select
With Selection.QueryTable
.Connection = _
"TEXT;S:\Parts Manufacturing\5. Kwaliteit\Meetrapporten\ASML\Airbearing RS\73 X 55\" & bub
.TextFilePlatform = xlWindows
.TextFileStartRow = 1
.TextFileParseType = xlDelimited
.TextFileTextQualifier = xlTextQualifierDoubleQuote
.TextFileConsecutiveDelimiter = True
.TextFileTabDelimiter = False
.TextFileSemicolonDelimiter = False
.TextFileCommaDelimiter = False
.TextFileSpaceDelimiter = True
.TextFileColumnDataTypes = Array(1, 1, 1, 1)
.Refresh BackgroundQuery:=False
End With

Rob,

ik ben geen held met VBA en eerder een leek.
Daarom de volgende vraag:

Wat is bij het volgende datgene achter het =teken?
FileFormat = "(*.*)"

Het zou slectie van "all files"moeten betekenen, maar het is maar een test geweest. Ik weet de oorspronkelijk functie dus niet. Dat was eigenlijk ook de vraag. Tevens de vraag of het op die positie van de macro uberhaupt wel werkt.

Dan werkt deze niet meer, verder heb ik al veel combinaties geprobeerd, tevens achter de naam zetten ed. Kan alle alternatieven wel plaatsen, maar dan ben ik morgen nog bezig. Ik moet de preciese code weten, maar kan deze tot nu toe nog niet vinden.

hmm deze code weet ik ook niet en kan je dus niet mee helpen.
Denk dat je even moet wachten tot bijvoorbeeld een Finch of Wigi jou kan helpen(slimme mensen op dit forum)!

Sorry

Probeer eens het volgende:

ipv van FileFormat = "(*.*)" , FileFormat = msoFileTypeAllFiles

Als het werkt ben ik ook een 'slim mens', als het niet werkt heb ik je gewoon geprobeerd te helpen :D

Api

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan