• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro filtering grafieken

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Beste vrienden,

ik heb een groot excel bestand met verschilledne tabbladen met daarin telkens data en grafieken.. nu vroeg ik mij af, is het mogeljk om een macro te maken die per tabblad de grafieken filtert en ze in een nieuw document plaatsen?

Beste vrienden,

ik heb een groot excel bestand met verschilledne tabbladen met daarin telkens data en grafieken.. nu vroeg ik mij af, is het mogeljk om een macro te maken die per tabblad de grafieken filtert en ze in een nieuw document plaatsen?

niemand die kan helpen?:-)

bedankt!

Wat heb je al gevonden via Google? En waarop heb je dan gezocht? Bvb.

excel vba loop through charts

http://accessprogrammer.blogspot.com/2005/05/loop-through-charts-in-excel-worksheet.html ik heb deze link gevonden ,maar het doet niet helemaal wat ik wil.. ik zou graag per tabblad de grafieken gegroepeerd zien in een nieuw document.. maar ik ken niets van VBA om daar zzelf aan te sleutelen..

ik zal de situatie dus nog kort eens schetsen, en wat ik graag zou willen.

ik heb een excel werkblad met 20tal tabbladen, en telkens enkele grafieken per tabblad.. nu had ik graag een macro die een nieuw bestand creëert en die per tabblad waar grafieken zijn, de grafieken samenvoegt (en dus de overige gegevens op de tabbladen) weglaat..

dit is ongeveer wat ik wil, maart dit werkt enkel indien je de grafieken in een apart "grafiek" werkblad hebt geplaatst.. dus als er grafieken in een "gewoon" werkblad staan,dan filtert hij die er niet uit.. hoe kani k dit oplossen?

niemand? :(
toch alvast bdankt voor al de moeite! ik ken spijtiggenoeg niet genoeg van VB om het script zelf aan te passen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan