• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro-fout bij invoegen rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Beste allemaal, ik heb onderstaande macro actief die de datum aangeeft in cel E1 wanneer er voor het laatst een wijziging in kolom E is geweest. Als ik een rij invoeg, krijg ik hierdoor een foutmelding. Wie weet hoe ik dit kan voorkomen? Ik wil uiteindelijk de rij d.m.v. een macro invoegen, kan ik hier misschien ook iets in verwerken dat onderstaande macro uitschakelt en na het invoegen weer inschakelt?

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("$E3:$E719")) Is Nothing Then
If Target.Value <> "" Then
Range("E1").Value = Date
Else
Range("E1").Value = ""
End If
End If
End Sub

GRTZ, fun_surfer.

Hoi Funsurfer,

Ik heb je macro even getest omdat ik het merkwaardig vond dat er een foutmelding kwam. De macro doet gewoon wat ie moet doen, namelijk de datum in E1 zetten bij een wijziging in het bereikE3:E719.

De foutmelding komt ergens anders vandaan, want het toevoegen van een rij is geen event die de macro start.

Wat is de foutmelding?

Jeroen

Beste Jeroen, hij geeft foutmelding nr. 13; de typen komen niet overeen. Als ik dan foutopsporing doe zet hij een gele pijl voor de zin
If Target.Value <> "" Then. Verder heb ik wel macro's 'meedraaien', maar dat is er één die niet actief staat en 2 die geactiveerd kunnen worden met een button, ter sortering. Kan het komen doordat er ineens een lege cel wordt tussengevoegd en dat dit niet overeenkomt met <> ""?

Kan ik ook de datum verkrijgen via een formule? Ik wil de datum in E1 en ik wil dat hij reageert als er een naam wordt gewijzigd in het bereik E3:E800. Ik heb het toen via een macro toegepast maar dit lijkt op dit moment meer nadelen te hebben i.v.m. een volgende macro die op de vermelde fout stopt...

GRTZ fun_surfer.

Beste Jeroen, ik heb uitleg gekregen van iemand die er waarschijnlijk ook aardig wat verstand van heeft; hij stelt dat als je een rij invoegt dat er van alle cellen onder de ingevoegde rij de waarde in kolom E veranderd en dat de macro hier op vastloopt. Ik heb van hem de volgende macro gekregen en deze werkt perfect.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("$E4:$E800")) Is Nothing Then
Range("E1").Value = Date
End If
End Sub

In ieder geval bedankt voor het meedenken en misschien kun je me helpen bij mijn volgende vraag (nieuwe topic)!
GRTZ fun_surfer.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan