• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro gebruiken ondanks beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

john lion

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Beste mensen,
Ik heb een bestand welke door meerdere personen wordt gebruikt. We weten allemaal dat dan een beveiliging (met wachtwoord) geen overbodige luxe is voor formulebeschadiging. Nu heeft mijn bestand enkele marcro's wat meteen een probleem geeft voor een beveilging (met wachtwoord) Mijn vraag. Hoe kan ik een blad (cellen) beveiligingen voor overschrijving en de macro's op dat blad toch gebruiken. Ik gebruik Office 2003. Mijn dank ... Overigens een fantastisch forum dit Excel deel...

john lion, Met de methode 'sheet([de naam]).protect UserInterfaceOnly = true' krijgt je code de kans z'n 'ding' te doen zonder dat er een password moet worden opgegeven of beveiliging moet worden verwijderd. Zie je VBA helpfiles voor meer info over deze methode.

Groet, Leo

reactie

Dag Ginder. Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben meteen begonnen om deze regel in VBA te plaatsen, echter krijg ik nu de foutmelding 1004...Mogelijk iets meer in Jip en Janneke taal.

Dag Ginder. Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben meteen begonnen om deze regel in VBA te plaatsen, echter krijg ik nu de foutmelding 1004...Mogelijk iets meer in Jip en Janneke taal.

Doe dit eens eerst aub.

john lion, Met de methode 'sheet([de naam]).protect UserInterfaceOnly = true' krijgt je code de kans z'n 'ding' te doen zonder dat er een password moet worden opgegeven of beveiliging moet worden verwijderd. Zie je VBA helpfiles voor meer info over deze methode.

Wat is de huidige code?

Hoe kan ik een blad (cellen) beveiligingen voor overschrijving en de macro's op dat blad toch gebruiken.
John, als ik de zoekfunctie van dit forum gebruik, dan zie ik dat een soortgelijke vraag als de jouwe al meerdere keren aan de orde is geweest. Zoek dus ook even en je vindt zeker een bevredigend antwoord.

Laatst bewerkt:
Beste seniors

Bedankt voor jullie (zeer snelle) reacties. Ik had gezocht op het forum echter had niets in die richting gevonden, maar ga wederom 'beter' zoeken voordat ik een vraag stel. Bedankt
Groet John.

Gewoon op UserInterfaceOnly zoeken in het Excel subforum en je bent er.

Bedankt WIGI,

Inderdaad meer dan genoeg info over dit onderwerp. Ik ga aan de slag...

Groet
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan