Macro gegevens excel naar word (probleempje)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag Ollie78,

Als je een bestand hebt waar de namen soms gelijk zijn, heb je een identiteitsprobleem in het geval van de uitslagen. Want 0-1 of 1-0 of 1-1 komt vaker voor. Maar als die uitslagen allemaal verschillend zijn kun je die gebruiken als identificatie (met koppeling aan het rijnummer). Als dat niet het geval is, zul je toch iets moeten toevoegen zodat je kunt zien om welk artikel het gaat.
Het gaat namelijk niet om de teams, maar om de artikelen of wat dan ook die bij elk team horen. Als je die voor een bepaald team in een lijst zet om daar een keuze uit te maken en sommige artikelen hebben dezelfde naam, dan kun je niet goed kiezen.

Laatst bewerkt:
Macro gegevens excel naar word (probleempje

Dag Ollie78,

Nog even over dat onderscheid wat je wil. Dat los je niet op met verschillende UserForms omdat de gegevens uit één bestand komen.

Ik wil wel een opzetje voor je maken, maar dan moet ik wel exact weten wat je eigenlijk wilt. Een beschrijving in algemene termen van wat je hebt aan gegevens in het bestand en wat je met die gegevens wilt doen.

Klanten (Bedrijf1, Bedrijf2, Bedrijf3 enz.)
Adressen (Adres1, Adres2, Adres3 enz)
Contactpersoon (Naam1, Naam2, Naam3 enz)
Enzovoort

Artikelen (Artikel1, Artikel2, Artikel3 enz.)
Maat (40X50 enz.)
Gewicht (80 Kg enz)

Dus niet met de echte naam, maar met een fictieve naam.

Sjabloon (welke gegevens uit het bestand moeten daarop worden afgedrukt en waar.)

Hoe duidelijker je bent des te beter is het resultaat. Overigens gaat een grondige analyse altijd vooraf aan het programmeren.

Hallo Axel,

Ik hieronder een bijlage ingevoegd. Hier heb ik alle sjablonen ingezet en een fictief db gemaakt.

Is het mogelijk om van deze gegevens een opzetje voor mij te maken.
Team 1,2 en 3 hebben alle 3 een verschillende sjabloon. De gegevens moeten ook op verschillende plaatsen worden ingevuld. Het zijn wel dezelfde gegevens die je uit de excel db kan halen alleen moeten sommige gegevens op verschillende plekken staan.
Dus je zou voor elke sjabloon als ik het goed heb een verschillende Private Sub Afdrukken() moeten hebben mo zo de gegevens op de juiste plek te krijgen.
Als dit lukt dan is het perfect.
Wil alleen in de toekomst ook nog dat hij automatisch een figuur in voegt op de plek naast het 1ste tabel, het figuur zal dan een zelfde naam krijgen als het artikel.

Als dit allemaal lukt dan is het echt perfect. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

grt,

Ollie78

Bijlagen

Hallo Axel,

Zou jij mij de status kunnen vertellen van het opzetje of lukt het niet.
Als je meer info van mij nodig hebt hoor ik het graag.

grt,

ollie78

Dag Ollie78,

Ik ben nu bezig mijn opzetje te controleren. Van het weekend denk ik mdat het wel klaar is.

Hallo Axel,

Het ziet er allemaal mooi uit. Zit alleen met 1 probleem.
De sjablonen die ik jouw heb gestuurd zijn niet voor verschillende bedrijven maar voor verschillende afdelingen binnen ons bedrijf. Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest, maar we hebben hier 3 afdelingen die met verschillende sjablonen werken maar wel dezelfde artikelen versturen. Ik weet niet of het makkelijk aan te passen is maar wat ik denk is dat we als in het eerste form het bedrijf selecteren, in het tweede form een artikel een artikel kunnen toevoegen, in het derde form een keuze kunnen maken uit welke artikelen we kunnen uitprinten voor een bepaald bedrijf en in het laatste form een selectie kunnen maken waarmee we zeggen op welke sjablonen hij deze gegevens moet uitprinten.

Is dit mogelijk een duidelijk.

Zit er ook nog aan te denken om het andersom te doen. Eerst een selectie maken voor welke afdeling je werkt. Hier bepaal je dan ook gelijk welke sjabloon aangestuurd moet worden. Daarna selecteren we een bedrijf die onder deze afdeling hoort. in het volgende form moeten we een selectie maken van de artikelen die onder dit bedrijf vallen en daarna kunnen we het uitprinten.

Laat het me weten.
Verder is het perfect, zou graag zelf willen puzzelen met vba maar daar is mijn kennis niet voldoende voor.

grt,

Olaf

Dag Ollie78,

Ik heb het programma aangepast. Geef de betreffende sjablonen de naam van de afdeling. En doe dat ook in het programma. Verander de namen Afdeling 1, Afdeling 2 en Afdeling 3 in UserForm.Initiative in dezelfde namen als de sjabonen. De rest spreekt voor zich.

Succes,

Axel

Bijlagen

Hallo Axel,

Bedankt voor je snelle reactie ziet er goed uit.
Je hebt me perfect geholpen. Als ik nogvragen heb kom ik wel terug.
Zal deze forumvraag afsluiten.

grt,

Ollie

Hallo Axel,

loop toch nog tegen een probleem aan. De selectie is nu bedrijf afhankelijk. Ik zou het afdeling afhankelijk moeten hebben. Het is ook de bedoeling dat we dit systeem gaan gebruiken om specificaties uit te printen ipv leveringen bij te houden en uit te printen.
Weet niet of het zo is maar ik zou moeten hebben dat we beginnen met selecteren van afdeling. Dan de beschikbare adressen van klanten in form 1 weergeven. Zodra je 1 klant kiest zie je in form 2 welke artikelen bij deze klant hoort. Hier selecteer je van welke artikel je een specificatie moet uit draaien. In form 3 of 4 zou je evt. een nieuwe artikel en of nieuwe klant kunnen invoeren. Ook moet het dan zo zijn dat je kunt selecteren tot welke afdeling en voor welk bedrijf dit artikel is. Het gedeelte bedrijf is eigenlijk alleen maar om adresgegevens e.d. uit te halen. Is dit mogelijk want volgens mij kunnen we dit systeem mooi gebruiken maar is jouw programma bedrijf afhankelijk ipv afdeling afhankelijk.
Zou je dit nog kunnen oplossen. Als je nog meer duidelijkheid wil dan hoor ik het graag.

grt,

olaf

Dag Olaf,

V1: loop toch nog tegen een probleem aan. De selectie is nu bedrijf afhankelijk. Ik zou het afdeling afhankelijk moeten hebben.
A1: Het programma start op page4 (Afdeling) hier kies je de afdeling of sluit je het programma.
Zodra je op Openen klikt verschijnt page3. Selecteer het bedrijf en de artikelen die bij dat bedrijf horen worden in de listbox getoond. Selecteer een of meer artikelen en klik op Afdrukken. De specificaties van elk artikel worden met de sjabloon van de afdeling afgedrukt.
V2: Het is ook de bedoeling dat we dit systeem gaan gebruiken om specificaties uit te printen ipv leveringen bij te houden en uit te printen.
A2: Dat gebeurt nu ook. Maar je moet toch weten wat er is geleverd om daarvan de specificaties af te kunnen drukken?
V3: Weet niet of het zo is maar ik zou moeten hebben dat we beginnen met selecteren van afdeling. Dan de beschikbare adressen van klanten in form 1 weergeven. Zodra je 1 klant kiest zie je in form 2 welke artikelen bij deze klant hoort. Hier selecteer je van welke artikel je een specificatie moet uit draaien.
A3: Zie antwoord 1.
V4: In form 3 of 4 zou je een nieuwe artikel en of nieuwe klant kunnen invoeren.
A4: Op page0 kun je bedrijsgegevens wijzigen, nieuwe bedrijven toevoegen of bedrijven verwijderen.
Op page1 kun je artikelgegevens wijzigen, artikelen toevoegen of artikelen verwijderen.
V5: Ook moet het dan zo zijn dat je kunt selecteren tot welke afdeling en voor welk bedrijf dit artikel is.
A5: Ik heb begrepen dat elke afdeling van alle artikelen de gegevens moet kunnen afdrukken. Dan heeft het geen zin om een afdeling aan een artikel te koppelen. Als artikelen afdelingsgebonden zijn uiteraard wel.
Op page3 worden de artikelen aan een bedrijf gekoppeld.
V6: Het gedeelte bedrijf is eigenlijk alleen maar om adresgegevens e.d. uit te halen.
A6: Dat klopt
V7: Is dit mogelijk want volgens mij kunnen we dit systeem mooi gebruiken maar is jouw programma bedrijf afhankelijk ipv afdeling afhankelijk.
A7: Zie vorige antwoorden en zie het bijgevoegde Excel-bestand.

Succes.

Axel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Axel,

Ik heb nog een vraag. Maar zouden we deze in een nieuwe forum kunnen beginnen.
Ik wil namelijk ook nog een soort gelijke programma met userforms. Alleen dan in excel.
Hoe gaan we deze forum noemen als je me wilt helpen. Dan open ik hem wel.

grt,

olaf

Dag Olaf,

Jij kent de vraag dus maak die tot (korte) onderwerpsomschrijving.

Axel.

hallo Axel,
ik zit dit forum te bekijken over hoe excel en word te koppelen.
nu is het zo dat ik een excel database bestand heb met contactpersonen adressen, emailadressen. etc.

nu zou ik graag dit willen koppelen aan een word-document( brief).Ik zou dit graag willen doen via een knop, dat als ik een naam selecteer mij deze brief selecteerd en deze per email als bijlage verstuurd.

Sterker nog is het mogelijk om dit document variabel te maken, zeg dat ik via een msgbox kan kiezen met welk Word document te koppelen?

is dit mogelijk??

Deze vraag is, zoals je kunt zien, al zo'n 4 jaar oud, en behoorlijk afgesloten. Het is niet netjes om (zeker niet na zo'n tijd) in iemand anders zijn vraag door te gaan. Maak dus een nieuwe vraag aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan