• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro gekoppeld bij beveiligd blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hovawart

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
In een blad staat een knop met een gekoppelde macro. Als ik het blad nu beveilig, m.u.v. 1 cel en de knop ( bij beide in celeigenschappen "geblokkeerd" uitgevinkt ), lijkt het erop dat de macro's aan het gehele blad word gekoppeld. Dit is dus niet de bedoeling. Iemand een oplossing ?

Ik heb getracht je vraag te doorgronden. Sorry, snap het niet helemaal. Wat is de bedoeling met die ene onbeveiligde cel?
Een besturingselement die een macro (wat is de code van deze macro?) activeert werkt evengoed in een beveiligd als een onbeveiligd werkblad.

De gebruiker dient alleen div. gegevens in te voeren, mbv van de macroknop worden deze aan een database toegevoegd.

In mijn onbeveiligd blad werkt allles oke. Alleen dan zijn sommige formules aan te passen, dat wil ik niet.

Als ik het blad nu beveilig, muv de invoervelden en knop, lijkt het erop dat de macro over het gehele blad geactiveerd kan worden. Invoer gegevens lukt niet meer, macro word gestart.

Heb ik toevallig de macro aan het blad gehangen ? Is dat te controleren.?

Waar heb je je macro's gezet? Hoe ziet de code eruit?
Zet anders even een versie in .zip formaat op het forum, dan kunnen er meer forumleden meekijken / denken.

Bijgevoegd het probleem bestand.

Het probleem ligt bij het blad "nieuw lid". Onbeveiligd werkt dit blad prima, ook de macro ! ( kopieren van de gegevens naar "rekenblad" ).

Als het blad "nieuw lid" word beveiligd, word de macro "Kopieren nieuwe vereninging" ( van blad "nieuwe vereniging" aan het gehele blad gekoppeld. Zover ik weet is dit geen instelling door mij, indien per ongeluk wel, hoe krijg ik deze macro weg ?

nu wel klein genoeg ? nee dus ...

krijg 'm niet kleiner dan 104 Kb...

Hovawart,
Het zou kunnen zijn dat door het 'verkleinen' van je bestand e.e.a. ietwat onduidelijk is geworden.
Als ik echter kijk naar de opbouw van m.n. je sheet Rekenblad en de VBA omgeving (o.a. aantal modules! / codes in macro's zijn op een aantal plaatsen "ietwat" curieus, etc.) is mijn conclusie en advies:
Vergeet dit hele bestand (het is één spagetti brij).

Begin geheel opnieuw en ga eerst je database optuigen (wat jij rekenblad hebt genoemd). Doe dit stap voor stap. Als je bij welke stap danook zegt: kan het slimmer of hoe moet dit: je bent altijd welkom en ik zal dan ook proberen te helpen.

Zet allereerst eens helder op een kladblaadje wat je precies wil bereiken, welke gegevens wil je in de dBase, hoe wordt de layout.

Als ik kijk naar je huidige opzet moeten dus ook anderen met dit bestand gaan werken. Denk hier goed over na. Je zult op 1001 fronten de boel moeten beveiligen. Je hebt GEEN idee hoe snel mensen die denken iets van Excel te weten de hele zaak in het honderd kunnen sturen. Formules weg of gewijzigd, om maar niet te spreken over exacte gegevens die gedelete worden.

Met excuses, maar ik geef je open en eerlijk mijn mening/advies.
Ik sta overigens altijd open voor een andere mening van al die Forumleden die de moeite nemen om antwoorden op vragen te geven.

wat het bovenstaande betreft moet ik je helemaal gelijk geven. Ik heb er her en der een "werkbaar" zooitje van gemaakt. Wel veel geleerd. Een nieuwe start dan maar....

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan