Hovawart,
Het zou kunnen zijn dat door het 'verkleinen' van je bestand e.e.a. ietwat onduidelijk is geworden.
Als ik echter kijk naar de opbouw van m.n. je sheet Rekenblad en de VBA omgeving (o.a. aantal modules! / codes in macro's zijn op een aantal plaatsen "ietwat" curieus, etc.) is mijn conclusie en advies:
Vergeet dit hele bestand (het is één spagetti brij).
Begin geheel opnieuw en ga eerst je database optuigen (wat jij rekenblad hebt genoemd). Doe dit stap voor stap. Als je bij welke stap danook zegt: kan het slimmer of hoe moet dit: je bent altijd welkom en ik zal dan ook proberen te helpen.
Zet allereerst eens helder op een kladblaadje wat je precies wil bereiken, welke gegevens wil je in de dBase, hoe wordt de layout.
Als ik kijk naar je huidige opzet moeten dus ook anderen met dit bestand gaan werken. Denk hier goed over na. Je zult op 1001 fronten de boel moeten beveiligen. Je hebt GEEN idee hoe snel mensen die denken iets van Excel te weten de hele zaak in het honderd kunnen sturen. Formules weg of gewijzigd, om maar niet te spreken over exacte gegevens die gedelete worden.
Met excuses, maar ik geef je open en eerlijk mijn mening/advies.
Ik sta overigens altijd open voor een andere mening van al die Forumleden die de moeite nemen om antwoorden op vragen te geven.