Macro - Helderheid afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverhoef17

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2006
Berichten
2
Ik wil graag een macro maken die de helderheid/contrast van een afbeelding kan aanpassen naar:

Helderheid: 100%
Contrast: 100%

Op deze manier wil ik een logo in mijn document met een druk op de knop verbergen, weten jullie of dit mogelijk is ? En zo ja waar begin ik.

Gr, Mark
 
Je kunt met een macro de helderheid en het contrast wel verhogen, maar (in ieder geval niet in 2003) niet instellen op een bepaalde waarde. En dat zal volgens mij met geen enkel grafisch pakket kunnen, want er is niet iets als 100% helderheid of 100% contrast. Overigens zou je dat ook niet moeten willen.... Als ik in Word een plaatje inlees, en ik verhoog de helderheid en contrast maximaal, dan verdwijnt het plaatje volledig.... Maak je logo tot hij helemaal goed is (met helderheid en contrast) en maak een knop waarmee je hem verbergt of weergeeft; lijkt mij een beter plan.
 
Ik zat een beetje te slapen gisteren, want je kunt de helderheid en contrast uiteraard wil instellen met een macro. En hij wordt dan visueel onzichtbaar, mits je geen afbeelding of kleur als achtergrond voor de pagina gebruikt. Dat ziet er dan zo uit:
Code:
    With Selection
        .MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=1, Extend:=wdExtend
        With .InlineShapes(1)
            .Fill.Visible = msoFalse
            .Fill.Solid
            .LockAspectRatio = msoTrue
            .Height = 165.85
            .Width = 226.75
            .PictureFormat.Brightness = 1#
            .PictureFormat.Contrast = 1#
        End With
        .MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1
    End With
Overigens blijft ik bij mijn opmerking dat het veel slimmer is om (de alinea met) de afbeelding te verbergen of zichtbaar te maken; dat ziet er op het scherm ook beter uit.
Maak je van je afbeeldingen een ShapeRange i.p.v. een InlineShape, dan kun je het object dus verbergen of zichtbaar maken met deze code:

Code:
    With Selection.ShapeRange
        .Visible = Not .Visible
        .LockAspectRatio = msoTrue
        .PictureFormat.Brightness = 0.5
        .PictureFormat.Contrast = 0.5
        .WrapFormat.Side = wdWrapBoth
        .WrapFormat.Type = wdWrapTopBottom
    End With
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan