• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

janss028

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Ik heb het volgende probleem. Centraal heb ik een excel sheet met een macro. Deze sheet wil ik centraal onderhouden. Als ik een bepaalde aanpassing heb gedaan aan de sheet of macro zou deze verspreidt moeten worden naar de medewerkers.
De sheet lukt me wel. Als mensen lokaal hun excelsheet opsturen dan maakt hij een kopieslag en bepaalde werkbladen die centraal worden onderhouden naar hun lokaal excelsheet. Nu zoek ik de mogelijkheid als ik centaal een aanpassing maak in het vb / macro script en de mensen starten lokaal hun excelsheet dat ook de macro bij hun lokaal wordt geinstalleerd.
Weet iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt,
Ron

Ps als het kan met een voorbeeld, ben niet al te goed in VBA

Heb je het over netwerkdistributie of over distributie naar stand-alone apparatuur ?

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar het komt op het volgende neer.
We zitten met alle collegae op een netwerk. We hebben bv een netwerkdrive/share N:\excel\uren. Ik deze map zit dan het excel bestand wat onderhouden wordt door een persoon. Zowel de werkbladen als de macro.
Iemand start nu lokaal bv op c:\urenstaat lokaal een excel sheet. Deze gaat dan als eerste kijken op de N drive en kopieert de werkbladen die centraal zijn aangepast naar lokaal. Nu zou ik ook graag de macro's die centraal worden onderhouden naar lokaal willen kopieren.

Gr
Ron

Als je werkt met een sjabloon (.xlt), wordt de koppeling automatisch 'ververst' in de bestanden van de collega's die gebaseerd zijn op dit sjabloon.
Iets soortgelijks als je van het 'basisbestand een invoegtoepassing maakt (.xla), die iedere collega kan laden.

Hoi,
Ik weet niet of het in mijn situatie werkt. Het excelbestand lokaal, staan persoonlijke gegevens van de medewerker in. Bv de gemaakte uren. Dus blad 1 is voor iedereen persoonlijk. Blad 2 wordt centraal gevuld met bv, klanten , activiteiten enz. Tevens heb je dan nog de macro's die centraal beheert worden en dus ook lokaal moeten komen

Gr
Ron

Verdiep je in de kenmerken van sjablonen en invoegtoepassingen, want nu weet je daar te weinig van. Je zult er achter komen dat ze jouw vragen oplossen.

Ls

Het is me gelukt door me inderdaad te verdiepen in invoegtoepassingen en sjablonen

Gr
Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan