• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro in een gedeeelde map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dannydn

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Beste Oplosser,

Is er een mogelijkheid om een gemaakte macro actief te houden in een gedeelde map.
:confused:

Als het goed is zijn macro's actief in gedeelde mappen, maar je kunt ze niet bewerken zolang de map gedeeld is.

Beste,

Ik grijg ik telkens een foutmelding. In bijlage de foutmelding.

Weet iemand hier een oplossing voor, het zou me fantastisch helpen.

Dank bij voorbaat.

Bijlagen

marco in een gedeelde map

Niemand die hier een oplossing voor weet?
Ik hen teneinde raad!!!!!!!!!!!:(

Dannydn, Het is een beetje moeilijk om te zien waar het fout loopt met code als je alleen een workbook plaatst met een plaatje van de error.
Maar goed, je hebt het over een shared workbook en laat die melding zien. Deze melding heeft te maken met het feit dat het niet mogelijk is om in gedeelde werkmappen te schakelen tussen beveiligd en onbeveiligd. Dus óók niet via je VBA-code.

Is het nodig voor een bewerking dat je het workbook probeert te unprotecten? Het is via VBA namelijk mogelijk om via de eigenschap UserInterFaceOnly de code toegang tot het werkblad te geven, terwijl de gebruiker wel gebonden is aan de restricties van de beveiliging. Zie je VBA help voor uitleg over de eigenschap.

Groet, Leo

marco in een gedeelde map

Dank je Ginger, Ik denk dat ik dit zo gaan oplossen

TX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan