• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterBussink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Ik heb een excel bestand met daarin een macro. (Die roep ik aan als een normale functie als lookup of average.
Stel de macro staat in de cel B1, wanneer er in cel A1 een getal wijzigt, moet de macro een formule berekenen en het antwoord in de cel B1 plaatsen. Wanneer ik dit voor de eerste keer doe is er geen enkel probleem en werkt alles prima, alleen wanneer ik later (in)direct het getal in cel A1 verplaats, wordt de macro niet automatisch gestart en veranderd het antwoord in cel B1 dus ook niet. Wanneer ik dan in de formule balk van cel B1 ga staan en hier met enter uit ga, berekend hij wel het antwoord.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de macro automatisch getart word als ik een cel inhoud wijzig??
(In andere programma's is er een functie om het gehele woorsheet opnieuw te herberekenen. Is die optie er ook in excel)

Dit is zeker mogelijk in Excel.

Kijk eens naar:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

End Sub

Post eens een voorbeeld van je file, kunnen we hier de code bekijken enwaarnodig aanpassen :)?

Groet,
Ferenc

(In andere programma's is er een functie om het gehele woorsheet opnieuw te herberekenen. Is die optie er ook in excel)

Uit de help files:

Calculate all worksheets in all open workbooks, regardless of whether they have changed since the last calculation.
CTRL+ALT+F9

Wigi

Erg bedasnkt!

De koppeling CRTL+ALT+F9 was de koppeling waar ik naar op zoek was!

Erg bedankt allemaal!

Groeten,

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan