• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro in excell fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Mr_Miller,
De macro opnemer is zeker niet heilig en voor aanpassingen vatbaar maar als beginnend VBA-er krijg je er soms toch een duwtje in de goede richting mee als je ergens niet uitgeraakt.
Opm. Dit forum is één grote macro-handleiding :D:D:D

Aan Tom: dan mag de vraag nog even op opgelost zeker :thumb:

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Klopt, de macro recorder doet wat zijn naam is: opnemen van wat de gebruiker doet. Selecteert de gebruiker een cel (bvb. om te kopiëren), wel dan staat er een .Select in de code. Ook al is die nergens voor nodig.

Maar deftige code schrijven zonder al die extraatjes is niet zo simpel. In het begin heb ik ook veel de macro recorder gebruikt :eek: Nu nog (af en toe) als ik een bepaalde methode of property zoek.

Wigi

Beste Mr_Miller,
De macro opnemer is zeker niet heilig en voor aanpassingen vatbaar maar als beginnend VBA-er krijg je er soms toch een duwtje in de goede richting mee als je ergens niet uitgeraakt.
Opm. Dit forum is één grote macro-handleiding :D:D:D

Aan Tom: dan mag de vraag nog even op opgelost zeker :thumb:

Mvg

Rudi

Dat is zeker waar, als je ergens echt niet uitkomt dan gebruik ik hem daarvoor ook, om dan te kijken welke app. hij gebruikt. Als ik die dan heb, herschrijf ik aan de hand van de macro rec. de gehele macro.

Van vragen en zoeken op dit forum, kan je inderdaad ook een hoop wijzer worden. Toch altijd fijn dat deze bestaan.

Met vriendelijke groet,
Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan