• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro in gedeeld bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

EeHa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Berichten
3
Ik heb een (sorteer)macro gemaakt die prima werkt in mijn excelwerkblad. Op het moment evenwel dat ik het bestand gedeeld maak, zodat ook anderen er in kunnen werken, reageert de macro anders dan daarvoor. Dit gebeurt ook als ik stand alone werk en dus de enige gebruiker van het gedeelde bestand ben. Ook een macro waarmee ik gegevens op in een rij verwijder werkt prima in het ongedeelde bestand, maar zodra ik het deel worden niet alleen de bewuste rij maar tevens een aantal kolommen gewist met als gevolg verlies van kostbare data die alleen uit de backup hersteld kunnen worden.
Komt iemand dit bekend voor en is er een oplossing? Het lastige is nl dat je in een gedeeld bestand niet in VBA kunt komen dus het niet stap voor stap kunt uitproberen.
EeHa
 
EeHa, De combinatie VBA & Gedeelde Werkmap is niet lekker. Zelfs de Excel help heeft een heel deel over zaken die allemaal niet meer kunnen...
Engelse Excel Help zei:
Features that are unavailable in shared workbooks
Show All
Hide All
You can access the following features only if you stop sharing the workbook.

You cannot use shared workbooks (shared workbook: A workbook set up to allow multiple users on a network to view and make changes at the same time. Each user who saves the workbook sees the changes made by other users.) on Web servers.

Unavailable feature Alternatives
Create lists (list: A series of rows that contains related data or a series of rows that you designate to function as a datasheet by using the Create List command.) None
Work with XML data, including:
Import, refresh, and export XML data
Add, rename, or delete XML maps
Map cells to XML elements
Use the XML source task pane, XML toolbar, or XML commands on the Data menu
None
Insert or delete blocks of cells You can insert entire rows and columns.
Delete worksheets None
Merge cells or split merged cells None
Add or change conditional formats Existing conditional formats continue to appear as cell values change, but you can't change these formats or redefine the conditions.
Add or change data validation Cells continue to be validated when you type new values, but you can't change existing data validation settings.
Create or change charts or PivotChart reports You can view existing charts and reports.
Insert or change pictures or other objects You can view existing pictures and objects.
Insert or change hyperlinks Existing hyperlinks continue to work.
Use drawing tools You can view existing drawings and graphics.
Assign, change, or remove passwords (password: A way to restrict access to a workbook, worksheet, or part of a worksheet. Excel passwords can be up to 255 letters, numbers, spaces, and symbols. You must type uppercase and lowercase letters correctly when you set and enter passwords.) Existing passwords remain in effect.
Protect or unprotect worksheets or the workbook Existing protection remains in effect.
Create, change, or view scenarios None
Group or outline data You can continue to use existing outlines.
Insert automatic subtotals You can view existing subtotals.
Create data tables (data table: A range of cells that shows the results of substituting different values in one or more formulas. There are two types of data tables: one-input tables and two-input tables.) You can view existing data tables.
Create or change PivotTable reports You can view existing reports.
Write, record, change, view, or assign macros You can run existing macros that don't access unavailable features. You can record shared workbook operations into a macro stored in another nonshared workbook.
Add or change Microsoft Excel 4 dialog sheets None
Change or delete array formulas (array formula: A formula that performs multiple calculations on one or more sets of values, and then returns either a single result or multiple results. Array formulas are enclosed between braces { } and are entered by pressing CTRL+SHIFT+ENTER.) Existing array formulas continue to calculate correctly.
Use a data form to add new data You can use a data form to find a record.

Groet, Leo
 
Laatst bewerkt:
Kijk in VBE-Help eens bij ExclusiveAccess. Misschien helpt dit je iets verder.

Mvg

Rudi
 
Thanx

Echt opgelost is mijn probleem niet, maar ik begrijp uit de reacties wel dat ik iets probeer dat nogal ingewikkeld is en niet goed ondersteund wordt in office. Ik zoek verder, met dank voor de reacties.
EeHa
:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan