Macro in Knop op de werkbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Textra

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
181
Hoe kan ik aan een knop (button) een macro hangen, deze op de werkbalk plaatsen en vervolgens een naam geven. Voorbeeld: ik heb een macro telefoonlijst gemaakt die uit mijn adressenbestand in Excel adressen ophaalt en in Word plaats. Deze macro wil ik nu op de werkblak in een knop (button) plaatsen en de naam van Telefoonlijst geven.
Is dit mogelijk? Overigens ik gebruik Word van Office 2003.


mvg
Hans
 
Laatst bewerkt:
Dit is mogelijk

Klik ergens op een van de werkblaken met je rechtermuisknop
Klik op Aanpassen...
Klik op Opdrachten
Scroll links naar Macro's en klik erop
Rechts zal nu uw macro tevoorschijn komen...
Sleep hem naar de plaats in een werkbalk
Er zal nu in de werkbalk iets staan van: Normal.NewMacros.naammacro
Klik daar met de rechtermuisknop op... Je kan daar de naam wijzigen, een icoontje aan koppelen, ervoor zorgen dat je het icoontje ziet en niet de naam, enz...
 
Het is gelukt tot het slepen van de knop naar de werkbalk. Hierna lukt het niet meer. Op de werkbalk staat nu een knop met de tekst ProjectNewMacrosTest. Test is de naam van de macro die ik even gemaakt heb. Als ik nu met de rechter muisknop op deze knop klik dan krijg ik weer ee menuutje waarin ik op aanpassen kan klikken. Dit is hetzelfde als ik eerder kreeg toen ik ergens met de rechter muisknop op de werkbalk klikte en vervolgens naar opdrachten en macro's ging.
 
Je mag het scherm waaruit je gesleept hebt niet sluiten.

Dus je klikt op aanpassen... (een scherm opent) en terwijl dat scherm openstaat, klik je met de rechtermuisknop op je gemaakte knop.
 
Het is gelukt. Ik had inderdaad het scherm waaruit ik gesleept heb gesloten. Bedankt voor de oplossing. Ik ben er zeer blij mee.

mvg
Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan