Macro in Worddocument

Leg even uit wat je bedoelt; ik kan er pas morgen naar kijken, dus ik vraag me af wat je met 'bijlage' bedoelt. In eerste instantie zou ik ook zeggen dat je helemaal geen macro nodig hebt; als je aan de (zeven) keuzes een inhoudsverwijzing hangt die naar het juiste (sub)hoofdstuk verwijst, ben je al klaar. Dan gebruik je de betreffende tekst dus als hyperlink naar de tekst.
Ik zou overigens nooit naar specifieke pagina's verwijzen, want die kunnen simpel veranderen in een document. Altijd naar koppen of subkoppen :). Ik zie dus geen enkele meerwaarde (anders dan dat het voor je gebruikers lastiger wordt) voor macro's.

Ik heb het idee dat je helemaal geen macro nodig hebt. Maak de diverse titels "koppen" (geef ze de stijl "Kop 1") en genereer op het eerste blad een inhoudsopgave. In de inhoudsopgave kan je op een regel Ctrl-klikken en dan ga je automatisch naar het blad waar de betreffende kop staat. Zie voorbeeldje.

Bijlagen

En dat werkt alleen vanuit de eerste pagina('s), niet vanuit (zoals gevraagd) de bijlagen. Dat werkt echt alleen met Verwijzingen. Wat een inhoudsopgave in essentie uiteraard ook is.
Overigens kun je natuurlijk ook een Index gebruiken, waarbij je specifieke woorden markeert en op basis daarvan een index genereert. Ook daarmee kun je naar (in dit geval het woord op) die pagina springen.

Terug
Bovenaan Onderaan