Hallo,
Voor de ERVAREN EXCEL-GEBRUIKERS: Ik zit met een probleem. Voor mijn werk heb ik een rooster gemaakt per maand. Aangezien er op een dag 3 diensten zijn (O,T,A) wil ik per dag deze overzichtelijk op A4-formaat hebben. Nu ben ik (Als leek zijnde
) met de functie Autofilter al een heel eind gekomen met het maken van een macro, die uitstekend werkt Hieronder de code:
MIJN VRAAG LUIDT:
Met deze macro wordt de gehele maand (30 of 31 dagen) keurig overzichtelijk gesorteerd. Maar ik wil nu met de functie Inputbox ervoor zorgen dat ik niet de gehele maand hoef te sorteren, maar een periode. Bijv. 13e tot de 17e van de maand. WIE KAN MIJ HIERMEE HELPEN??
Voor de ERVAREN EXCEL-GEBRUIKERS: Ik zit met een probleem. Voor mijn werk heb ik een rooster gemaakt per maand. Aangezien er op een dag 3 diensten zijn (O,T,A) wil ik per dag deze overzichtelijk op A4-formaat hebben. Nu ben ik (Als leek zijnde

Sub Rooster_September()
'
' Rooster Macro
' De macro is opgenomen op 14-8-2005 door supervisors.
'
' Sneltoets: CTRL+q
'
On Error Resume Next
Dim Dag As Integer
Sheets("September").Select
For j = 1 To 30
Dag = j
Selection.AutoFilter Field:=Dag
Selection.AutoFilter Field:=Dag, Criteria1:="O"
Range("A5:A220").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.Copy
Sheets("Daglijst").Select
Range("G" & (57 * (Dag - 1) + 8)).Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False
Sheets("daglijst").Select
Range("G5").Select
Selection.AutoFilter Field:=Dag, Criteria1:="T"
Range("A5:a220").Select
Selection.Copy
Range("G" & (57 * (Dag - 1) + 22)).Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False
Range("G5").Select
Selection.AutoFilter Field:=Dag, Criteria1:="A"
Range("A5:A220").Select
Selection.Copy
Range("G" & (57 * (Dag - 1) + 30)).Select
Next j
Range("G5").Select
MIJN VRAAG LUIDT:
Met deze macro wordt de gehele maand (30 of 31 dagen) keurig overzichtelijk gesorteerd. Maar ik wil nu met de functie Inputbox ervoor zorgen dat ik niet de gehele maand hoef te sorteren, maar een periode. Bijv. 13e tot de 17e van de maand. WIE KAN MIJ HIERMEE HELPEN??