• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro inschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Hallo,
In een oud Excel bestand wil ik de macro bekijken die er in zit.
Nu krijg ik steeds de melding dat vanwege mijn beveiligingsinstellingen de macro is uitgeschakeld.

Maar .. die heb ik volgens mij goed staan. Ik heb VBA macro's inschakelen aan staan (onderste optie) bij Macro instellingen
En bij Beveiligde weergave staan alle vinkjes uit.

ik zie de macro wel staan, maar kan 'm niet uitvoeren of VBA bekijken.

Wie helpt?

gr,
Jos

Bijlagen

Is het bestand wel gedeblokkeerd?

Bijlagen

• Unblock.jpg
    Unblock.jpg
    40 KB · Weergaven: 40
Ik zou er niet zo rouwig om zijn:
- het betand bevat samengevoegde cellen
- de struktuur van de gegevens is onjuist
- de macro is onbeholpen macrorecordercode.

Suggestie:
Maak een echte tabel met 3 kolommen:

datum, afdeling , omzet
Zet daarin de gegevens en laat Excel in een draaitabel het rekenwerk voor je verrichten.

Zie ook de vraag van je medecursist: https://www.helpmij.nl/forum/showth...n-optellen-in-een-tabel?p=6351718#post6351718

Laatst bewerkt:
Edmoor dank je!!!:D
het bestand was inderdaad geblokkeerd!

SNB
Klopt is draak van een macro, maar het ging me om het irritante feit dat ik niet kon inzien.

PS: ik moet aan gebruikers uitleggen wat een macro is en ik vind nergens een mooi voorbeeld.
Lekker simpel en vooral nuttig. Alleen maar voorbeelden van macro's die ergens een adres neerzetten met opmaak..pfff...

Misschien hebben jullie nog wat?

Dank,
Jos

Laatst bewerkt:
Dank Edmoor, maar ik zie absoluut het nut van een macro niet in voor deze voorwaardelijke opmaak.
Ik zoek nog even verder

Jos

Als je laat weten wat je wel zoekt kunnen we beter helpen.

Je hebt gelijk.
Ik zoek een macro die ook echt tijdbesparend werkt. Eentje die je omslachtige handelingen bespaart.

Zo'n voorbeeld van macro met Voorwaardelijke opmaak zie ik het nut niet van. Ik ben net zo snel klaar met cellen selecteren en Kleurenschalen selecteren.

Jos

Wat dacht je van een macro die een sudoku oplost ?
Of een userform om gebruikersinvoer te begeleiden ?
Of afhankelijke validatie ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan