• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro knop ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Code:

toch blijft de fout ; hetzit hem in die ELSE IF :( :( :(

Code:

de kleur wijziging ; binnen hetzelfde blad nml " lijsten " lukt me.

'k zoek , om aan te geven met welke tarief ik bezig ben in een bestand :

ofwel een kleur wijziging op de kop Knop 1 of knop 2 zoals in het oorspronkelijke voorbeeld.
ofwel een kleur wijziging in een reeks van geassocieerde cellen via vertikaal zoeken waarbij de kleur die nu verschijnt via knop 1 of knop 2 zou meegaan

Dit geeft me dan een duidelijk overzicht in welk gedeelte van het programma werk ,

Ik weet niet of dit je vraag beantwoordt, maar om gewoon cellen in een andere kleur te zetten, doe je:

Code:
Sheets("naamvanhetblad").Range("welkecellenjewilkleuren).Font.ColorIndex = 5

5 is voor blauw. Verander om een andere kleur te krijgen.

Wigi

ok

dat had ik al ,

probeer nu weer alles even bij te voegen maar lukt me niet

selecteer code ....plaats hekje .. maar bestand volgt niet .

(met een leek moet je toch veel geduld hebben . Amai , Besef het . Je bent een engel )

Maar aangezien ik op meerdere bladen werk ; dacht ik de knop eventueel te laten kleuren zodanig dat ik weet met welke basis hij rekent . ( Je weet wel faktor 1.2 of 1.00 )
De knop 1 en knop 2

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    If Sheets("Lijsten").Range("C3") / Sheets("Faktor").Range("B3") > Sheets("Lijsten").Range("D3") / Sheets("Faktor").Range("B3") Then
       MsgBox "Als je nu zou resetten, dan zouden de waarden groter worden dan de oorspronkelijke!", _
            vbCritical + vbOKOnly, "Waarschuwing"
    Else
    Sheets("Faktor").Range("B3").Copy
    Sheets("Lijsten").Range("C1:C51").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlMultiply
    Sheets("Lijsten").Range("C2:C52").Font.ColorIndex = 5
    End If
End Sub

1)
Indien ik nu Sheets " lijsten " verander in een ander blad dan verwacht ik dat deze kolom die ik opgeeft ook zou gaan kleuren of zie ik dit fout.
2)
Wat voor mij dus ook zou kunnen ; is dat de knop zelf aangekleurd is .

Hopelijk kan je hier iets mee aan.

Nu krijg ik wel degelijk in het blad lijsten de color index = 5

3)
Maar ik werk in een ander blad waar ik via vertikaal zoeken de gekleurde cijfers wil ophalen.

Een oplossing naar knop of gekleurd vak in een ander blad is goed voor mij , hoeft niet beiden te zijn ;

Je kan de knop zelf kleuren door er rechts op te klikken en dan bij Eigenschappen de BackColor te wijzigen in een gepast kleurtje. Zorg ervoor dat de je eerst op de Werkbalk Visual Basic de liniaal ingedrukt houdt.

Gaat dit?

Wigi

Dat had ik ook reeds ,

Maar als ik de knop effectief indruk : dan vermenigvuldigen of delen mijn basis getallen.

Om nu te weten met welke reeks ( de vermenigvuldigde of de basis reeks )van getallen ik bezig ben hoopte ik te kunnen aangeven
via deze knop ( kleurwijziging of iets anders met welke reeks getallen ik nu effectief aan het werk ben

weet je daar een oplossing voor .

Indien ik op de knop klik ( komt er even een kader in stippen rond) ; wanneer ik dan naar een andere cel ga is deze info weer weg en week ik niet meer met welke lijst ik bezig ben.

zelf als ik er een gekoppelde cel zou naast plaatsen , gelinkt aan de kolom met de getallen die van kleur wijzigigen , dan neemt hij de kleur niet mee over . :(

zelf als ik er een gekoppelde cel zou naast plaatsen , gelinkt aan de kolom met de getallen die van kleur wijzigigen , dan neemt hij de kleur niet mee over . :(

Neen die kleur gaat niet mee.

Kijk eens naar de Events (gebeurtenissen) voor een CommandButton. Bv. code laten uitvoeren wanneer erop geklikt wordt heb je al. Maar je hebt ook een Event voor dubbelklik, de focus hebben, muis indrukken, muis niet meer indrukken, enz.

Daar zal wel iets van jouw goesting bij zitten.

Wigi

voegde bij knop 2 volgende code toe :

In de hoop dat op blad 1 " offerte" de nummering van de bladen in de kleur zou volgen op de opgegeven kleurcode van de FontColor index

maar krijg steeds foutmelding.

Dubbelklick lukt me ook niet ( dus hou ik het maar even op een zoektocht naar enkele klik)

Weet iemand nog raad ???

grema

Code:
   Option Explicit

If Sheets("Lijsten").Range("C3") / Sheets("Faktor").Range("B3") > Sheets("Lijsten").Range("D3") / Sheets("Faktor").Range("B3") Then
       MsgBox "Als je nu zou resetten, dan zouden de waarden groter worden dan de oorspronkelijke!", _
    Else
    Sheets("Lijsten").Range("C1:C51").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlMultiply
    End If
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
   If Sheets("Lijsten").Range("C3") / Sheets("Faktor").Range("B3") < Sheets("Lijsten").Range("D3") / Sheets("Faktor").Range("B3") Then
       MsgBox "Als je nu zou resetten, dan zouden de waarden kleiner worden dan de oorspronkelijke!", _
   ElseIf
        Sheets("Lijsten").Range("C1:C51").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlDivide
        Sheets("Lijsten").Range("C2:C52").Font.ColorIndex = 3
       Else: Sheets("0fferte").Range("B7").Font.ColorIndex = 3
       End If
End Sub

eind goed al goed

@wigi

probleem knoppen opgelost door hetvolgende volgende :

Code:
        Dim mode As String

If mode = "B" Then
    Rem If Sheets("Lijsten").Range("C3") / Sheets("Faktor").Range("B3") > Sheets("Lijsten").Range("D3") / Sheets("Faktor").Range("B3") Then
    Else
        mode = "B"
        Sheets("Offerte").Range("D7").Value = "B"
    End If
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
    If mode = "P" Then
   Rem If Sheets("Lijsten").Range("C3") / Sheets("Faktor").Range("B3") < Sheets("Lijsten").Range("D3") / Sheets("Faktor").Range("B3") Then
       MsgBox "Als je nu zou resetten, dan zouden de waarden kleiner worden dan de oorspronkelijke!", _
     Else
        mode = "P"
        Sheets("Offerte").Range("D7").Value = "P"
        Sheets("Lijsten").Range("C1:C51").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlDivide
        Sheets("Lijsten").Range("C2:C52").Font.ColorIndex = 3

End If
End Sub

Deze vraag is hierdoor opgelost . :) :)

bedankt voor al het mede opzoekwerk en het advies:thumb: :thumb: :thumb:

tot binnenkort voor hetvolgende probleem

groet

grema

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan