• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro: kopiëren naar klembord + tekst in button verandert

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvanwijk

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2018
Weet niet of dit met een macro mogelijk is (zie voorbeeld): ik maak een button aan en na muisklik (links)
1. kopieert hij inhoud van bepaalde cel naar klembord (dat moet kunnen) MAAR OOK:
2. de tekst van de button verandert daarna van "copy" in "copied"

Kan dat? Voor zekerheid voorbeeld bijgesloten

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

maar daarna moet de knop voor altijd en eeuwig op "Copied" Blijven staan?

zet deze onder de knop:

Code:
Sub SjonR()
Range("B4").Copy
ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Rectangle 1")).TextFrame2.TextRange.Characters.Text = "Copied"
End Sub

Kan korter:

Code:
   Sheet1.Shapes(1).TextEffect.Text = "ziezo"

Laatst bewerkt:
maar daarna moet de knop voor altijd en eeuwig op "Copied" Blijven staan?

haha goeie, zo is er voor elke oplossing weer een probleem! Je hebt gelijk. Voor mij zou voldoende zijn dat
1. bij volgende kopie naar klembord van een andere cel de tekst weer naar Copy gaat (kan dat..?) EN/OF
2. na afsluiten excel de waarde weer teruggezet wordt op Copy

een hoop moeite voor weinig resultaat als je het mij vraagt. Zodra je een cel kopieert, zie je dat al direct.

1. bij volgende kopie naar klembord van een andere cel de tekst weer naar Copy gaat (kan dat..?) EN/OF
2. na afsluiten excel de waarde weer teruggezet wordt op Copy

ad 1: daarmee hou je het probleem. Bovendien: wat moet je met al die Copy acties? Op zijn minst moet je ook weer een keer plakken. Ik zou aan de knop twee takken hangen (met bijbehorend label); Copy en Paste. En afhankelijk daarvan dus ofwel een kopie actie uitvoeren, ofwel een plakactie. En daarbij dus switchen tussen captions.
Ad 2: dat gebeurt al automatisch zodra je Excel afsluit, want de bewerkingen die je nu uitvoert worden niet vastgelegd op de standaard van de knop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan