• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro koppelen aan ComboBox (office 2007)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacco2408

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Hallo,

Ik heb een vraagje over de mogelijkheid om een macro te koppelen aan een ComboBox.

Ik heb een excel-document met verschillende tabbladen. Mijn bedoeling is om een naam van een tabblad te selecteren in de ComboBox en daarna op knop 'printen' te drukken, om zo het werkblad uit te printen.

Je kan het zien als de functie van printer selecteren in het printmenu. Daar selecteer je een printer en klik je op 'OK'.

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Gr
Jacco

Hallo Wim,

Via de andere vraag heb ik niet mijn oplossing kunnen vinden.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd die de vraag misschien duidelijker maakt.

De bedoeling is dat als maandag geselecteerd wordt dat dan het tabblad 'maandag' wordt uitgeprint, bij dinsdag het tabblad dinsdag enz.

Misschien is de vraag nu iets duidelijker.

mvg
Jacco

Bijlagen

Je zou beter een combobox uit de ActiveX-Besturingselementen gebruiken.
Dan kom je met deze macro weg:

Code:
Sub printen()
Sheets(ComboBox1.Text).PrintOut
End Sub

Succes Cobbe

Jacco2408,

Met de hulp van Cobbe ben ik tot dit resultaat gekomen.
Ik krijg hem niet als Excel2007 geupload.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
trucker10,

In Excel 2007 @ Hoornvan als er macro's aanwezig zijn best bestandje comprimeren ( zippen ) dan lukt dit wel
Bedankt voor de informatie, dit wist ik niet. (weer wat geleerd)
Hij gaf steeds aan foute indeling of zoiets dergelijks.

Het is nu idd bijna gelukt. :thumb:

Het printen lukt al :D

Alleen hier het volgende probleem. De sheets (maandag, dinsdag, enz) staan in een ander bestand genaamd 'weken.xlsx' en de printfunctie moet staan in 'vb tabblad printen'

zouden jullie mij hier ook mee kunnen helpen? :o

gr
Jacco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan