• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro laaste 4 regels vanaf kolom M kopieren naar andere werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfingmaster

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Hallo dames en heren,

ik ben druk met excel, maar kom er zelf niet helemaal uit.

Ik zoek een macro die de laaste 4 regels (totaal aantal regels van de tabel kan verschillen) kopiert vanaf kolom M tot het einde van de regels (lengte van de regels verschilt ook elke keer). En deze kopie dan plakt ineen aander tabblad.

Alvast bedankt,
Erwin

Hallo dames en heren,

ik ben druk met excel, maar kom er zelf niet helemaal uit.

Ik zoek een macro die de laaste 4 regels (totaal aantal regels van de tabel kan verschillen) kopiert vanaf kolom M tot het einde van de regels (lengte van de regels verschilt ook elke keer). En deze kopie dan plakt ineen aander tabblad.

Alvast bedankt,
Erwin

Code:
Sub kopieren()
Dim lRij As Long
    lRij = Worksheets(1).Range("M" & Rows.Count).End(xlUp).Row
    Worksheets(2).Range("M1:IV4").Value = Worksheets(2).Range("M" & lRij - 3 & ":IV" & lRij).Value
End Sub

Het laatste 4 regels van het bereik M tot IV van het 1e werkblad wordt in het 2e werkblad geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

hoi Rocancio,

bedankt voor je antwoord, maar ik krijg het niet werkend. Ik moet toch bij worksheets invullen om welk werkblad het gaat?

Gr,
Erwin

hoi Rocancio,

bedankt voor je antwoord, maar ik krijg het niet werkend. Ik moet toch bij worksheets invullen om welk werkblad het gaat?

Gr,
Erwin

De laatste 4 regels van het 1e werkblad worden in het 2e werkblad geplaatst.
Wat wil je veranderen?
Stuur eventueel een voorbeeldbestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

hierbij een voorbeeld. De laatste 4 rijen vanaf kolom m wil ik via een macro kopieeren naar sheet 2.

Ik heb de code aangepast.
In het bestand zit de macro die de laatste 4 regels vanaf de M-kolom in het 2e werkblad plaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Nog 1 vraag hoe kan ik deze twee codes combineren in 1 macro:

Code:
Dim lRij As Long
    lRij = Sheets("Kosten uitg. in tijd").Range("M" & Rows.Count).End(xlUp).Row
    Sheets("Blad12").Range("B5:IV6").Value = Sheets("Kosten uitg. in tijd").Range("M" & lRij - 3 & ":IV" & lRij).Value

en

Code:
Dim lRij As Long
    Sheets("Blad12").Range("B7:IV7").Value = Sheets("Kosten uitg. in tijd").Range("M" & lRij - 1 & ":IV" & lRij).Value

Dit om de gekopieerde cellen in een andere volgorde te zetten.

Alvast bedankt,
Erwin

Nog 1 vraag hoe kan ik deze twee codes combineren in 1 macro:

Code:
Dim lRij As Long
    Sheets("Blad12").Range("B5:IV6").Value = Sheets("Kosten uitg. in tijd").Range("M" & lRij - 3 & ":IV" & lRij).Value

en

Code:
[COLOR="red"]Dim lRij As Long
    lRij = Sheets("Kosten uitg. in tijd").Range("M" & Rows.Count).End(xlUp).Row[/COLOR]
    Sheets("Blad12").Range("B7:IV7").Value = Sheets("Kosten uitg. in tijd").Range("M" & lRij - 1 & ":IV" & lRij).Value

Dit om de gekopieerde cellen in een andere volgorde te zetten.

Alvast bedankt,
Erwin

Je kunt de rode regels weghalen en de overige rij toevoegen aan bovenste code.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Ik had het net zelf voor elkaar. Maat toch bedankt.

Weet iemand waar ik zelf commando's voor macro's kan vinden. Kan ik het zelf eens proberen.

Groeten,
Erwin

Ik had het net zelf voor elkaar. Maat toch bedankt.

Weet iemand waar ik zelf commando's voor macro's kan vinden. Kan ik het zelf eens proberen.

Groeten,
Erwin

Op Internet zijn heel veel codes te vinden.
Probeer ook zelf simpel en breidt het verder uit.
Het is namelijk ook een kwestie van try-and-error.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan