• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro laten stoppen na print-foutmelding

• Onderwerp starter Onderwerp starter gide
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gide

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2005
Beste Ex(cel)perts,

Ik heb een macro geschreven die gegevens doorvoert van een invoersheet naar een datasheet en tegelijkertijd een cel van het invoerscherm (barcode) laat printen op een specifieke barcodeprinter. Na het doorvoeren worden de gegevens van het invoerscherm verwijderd.

Ik zoek een manier om de macro te laten stoppen (gegevens niet te wissen) als de print niet gelukt is om een of andere reden.

Wie kan me helpen bij het vinden van een oplossing?

Dat betekent dat de printer een melding geeft?

Meestal is het zo dat Excel (en andere programma's) hun printopdracht "over de muur" gooien, d.w.z. de afhandeling doet Windows en niet door Excel; een eventuele foutmelding van de printer doet dan niets in Excel.

Ik had al zo'n vermoeden, maar is het niet mogelijk dat Excel controleert of er een foutmelding komt vanuit windows?

Ik denk wel dat dit mogelijk is, maar dat is echt VBA voor gevorderden, en dan nog voor ver gevorderden. Niets voor mij iig. Google your friend.

Je zou een of ander batch bestand kunnen maken dat na een foutmelding weer iets opstart in Excel, maar dat gaat buiten mijn deskundigheid...........
Wie weet een van de goeroe's? ;)

Ik wacht gewoon nog even af en laat me verrassen.....

Dit is de enige link die ik ga doorspelen, daarna moet jij zelf het internet afschuimen. Je hebt een internetverbinding, dus geen enkele reden om dat niet te doen.

Hier

bedankt, ik ga vanavond op onderzoek. het ziet er allemaal ingewikkeld uit, maar wie weet....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan