• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro loopt stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb onderstaande macro in ThisWorkbook staan.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    If Left(ActiveWorkbook.Name, 5) <> "test" Then Exit Sub
start_macro1   
    End Sub

Als dit bestand word geopend vanuit een mail dan heet het bestand niet "test" en zou de macro moeten stoppen.

Nu loopt de macro stuk omdat de Module waar de macro "start_macro1" in staat dmv een andere macro (bewust)
is verwijderd.
Is dit te ondervangen?Het komt denk ik ook doordat

Vrouw,

Als je dan bewust met een macro een andere macro verwijderd klopt het dat je macro van Workbook_open stukloopt.

Jij probeert namelijk te verwijzen naar een macro die niet meer bestaat.
Als je dan toch met een macro een andere macro om zeep helpt verwijder dan ook de regel start_macro1 uit de macro van Workbook_open.

En.. kan je die regel dan met een macro verwijderen of op een andere manier?

Het is een template en die macro bestond eerst wel in het bestand maar dmv weer een andere macro is die module verwijderd.

Vrouw,

Waarom verwijder je de Workbook_open macro dan ook niet want die heeft zo geen functie meer.

Ik heb wel een code om een module te verwijderen maar is die er ook om een code in Thisworkbook te verwijderen?
Dat is geen module tenslote, het zou mooi zijn als die bestaat:D

Met dit stukje code verwijder je de 3de regel in de ThisWorkbook-module.
Vergeet niet de verwijzing Microsoft VBA For Applications Extensibility x.x (waarschijnlijk 5.3) aan te vinken alvorens dit te gebruiken.
Code:
Sub RemoveCode()
    ThisWorkbook.VBProject.VBComponents("ThisWorkbook").CodeModule.DeleteLines 3
End Sub

Thanks warmbakkertje dat is wat ik zocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan