• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro maken voor dropdowns

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zeehenk

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Beste mensen,

Wederom een vraag van mij:)

Ik ben bezig met een Exel met een hele boel Dropdowns daarin. Nu wil ik een Macro maken met de functie om al die dropdowns weer terug te zetten naar hun beginwaarden. Als ik een macro opneem en de juiste stappen neem (eeeh, dat zijn geen juiste stappen anders zou je deze vraag niet stellen...) en vervolgens op de knop druk dan blijven alle waarden gewoon staan.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen!? Vast bedankt!

:love:

Edit: Laat ik het nog moeilijker maken...
Ik heb ook nog een knop nodig (naast de knop die de dropdowns op de beginwaarden zet) die er voor zorgt dat EERST het document wordt afgedrukt en DAN alles op de beginwaarden zet.
Degene die mij hiermee kan helpen wordt getrakteerd op een Bosscherbol en een kopje groene thee.

Mvg,

Zeehenk

Laatst bewerkt:
Zeehenk,

Die gene die dit voor je wil doen is toch wel meer waard dan 1 Bosscherbol en een kopje groene thee?

Zeker een doos met 12 Bosscherbolen een doos groene thee.:D

Ok... 1 Bosscherbol, een Hema rookworst en een kop kaneelthee.... Ik ben ook geen rijk man;)

Anywho.... wie kan het raadsel oplossen?

P.s. Rookworst zonder R is ookworst

Wat bedoel je precies met de beginwaarde van een combobox?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste mensen,

Wederom een vraag van mij:)

Ik ben bezig met een Exel met een hele boel Dropdowns daarin. Nu wil ik een Macro maken met de functie om al die dropdowns weer terug te zetten naar hun beginwaarden. Als ik een macro opneem en de juiste stappen neem (eeeh, dat zijn geen juiste stappen anders zou je deze vraag niet stellen...) en vervolgens op de knop druk dan blijven alle waarden gewoon staan.

Zeehenk

Dit probleem had ik zelf ook, dit kun je oplossen door een macro op te nemen en dan handmatig de beginwaarde in de dropdown te typen. Is 1 keer veel werk, maar het werkt wel!

grts Bram

Als je die macro opneemt, op de cel waar je de dropdown lijst hebt, zelf de waarde van je beginwaarde intikken.

Grts

Als je die macro opneemt, op de cel waar je de dropdown lijst hebt, zelf de waarde van je beginwaarde intikken.

Grts

We have a winner! Waar kan ik de bol, worst en thee heen sturen? Zal het invriezen voor je.... moet van ver komen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan