• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
435
Hallo allemaal,

Ik heb een tabel met gegevens, in één kolom, moet iets weg. Voor elke naam staat een komma. En die wil ik weg hebben.

Nu dacht ik maak ik een marco. Maar helaas als ik die maak, dan verwijs hij steeds naar dezelfde cel. Hoe kan ik een macro maken, zodat hij voor elke cel kan gebruikt worden

Dit is een macro die ik heb opgenomen met het recordertje.

Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
' De macro is opgenomen op 25-3-2010 door rub
'
' Sneltoets: CTRL+q
'
ActiveCell.FormulaR1C1 = "M.J.P."
Range("H13").Select
End Sub


Hij moet gewoon steeds het volgende doen:
druk op F2
vervolgens op Home
dan DEL
en dan Enter
 
Laatst bewerkt:
jelleruben,

Pas het colomnummer aan en de komma wordt verwijderd.
Dit een regeltje code van snb
Code:
columns(5).replace ",","")
 
@jelleruben, lijkt mij dat 't simpeler kan?

Strart de macrorecorder, selecteer de kolom, kies voor 'vervangen', typ in het venster , en vervolgens in het venster daaronder niets typen en kies voor 'alles vervangen' en sluit de macrorecorder. Alle komma's in die ene kolom worden nu vervangen door........... niets.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het nu zo staan:

Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
' De macro is opgenomen op 25-3-2010 door os170rub.
'
' Sneltoets: CTRL+q
'
columns(5).replace ",","")
End Sub

Maar dit is dus verkeerd, hij werk niet.
 
Ik heb mijn suggestie net getest in een eigen Excel bestandje en het werkt.......... perfect.
 
@gast0225 idd het heeft gewerkt bedankt,

Maar is het het ook mogelijk om in de macro de toesten die je indruk op te nemen, en dat je die in elke cel kan gebruiken. Dus zonder een verwijzing.. (wat de recoder standaard doet).
 
Zoiets?

Code:
ThisWorkbook (Code):
Private Sub Workbook_Open()
   Application.OnKey "{F2}", "wegkomma"
End Sub

Module1 (Code):
Sub wegkomma()
   ActiveCell = Replace(ActiveCell, ",", "")
End Sub
Met F2 haal je nu de komma's uit de active cel weg.
Groet, Ed
 
@Wim

Als je citeert, svp zonder fouten

Code:
columns(5).replace ",",""
 
EdWel,

Je kunt het ook eventueel achter het blad zetten.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  ActiveCell = Replace(ActiveCell, ",", "")
End Sub
 
Beste snb ;)

Hier heeft Hoornvan toch een punt gescoord vandaag :D:p:thumb:

Groetjes Danny. :thumb:
 
Wim,
Klopt, maar ik ging er vanuit dat jelleruben selectief zijn komma's wilde weghalen.
Nu heeft hij twee opties en da's mooi nietwaar?

Iedereen,
Waarom typen jullie je suggesties niet eerst in excel, testen met F5 en als het goed werkt knippen en plakken in het forum? Ik zie bijna dagelijks niet- of half werkende suggesties.

Groet, Ed
 
EdWel,

Je heb in je 2 opmerkingen volkomen gelijk.

Het ook wel zo dat als men wat vraagt en je komt met een oplossing.
Dan komt er vaak nog achteraan, ja maar het moet ook dit kunnen of kan dit er ook bij.

Het zou beter zijn als men zijn vraag duidelijk en met een voorbeeld hier te plaatsen.
 
Mee eens.
Bestandje openen, oplossing of correctie intypen, testen en terugposten met evt. uitleg.
Iedereen happy!
 
Laatst bewerkt:
Mee eens.
Bestandje openen, oplossing of correctie intypen, testen en terugposten met evt. uitleg.
Iedereen happy!
Daar krijg ik ook wat andere beelden bij. M.i. is het voor topicstarters (om het even binnen welke subsectie) soms pragmatischer om niet middels een bestand dé pasklare oplossing aangedragen te krijgen. Wanneer je als probleemhouder binnen een applicatie zélf de voorgestelde adviezen mag gaan invoeren dan onthoud / leer je daar meer van dan wanneer je een kant en klare oplossing krijgt aangedragen.
Dit zal lang niet altijd opgaan, maar in een aantal gevallen weer wel.
 
Ook mee eens, vandaar mijn toevoeging 'evt. met uitleg'.
Wel blijft van kracht dat de oplosser zelf zijn code op correcte werking dient te testen om voorgenoemde probleemhouder niet in verwarring te brengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan