• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro: Meerdere rapporten naar PDF opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter1983

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
Ten eerste wil ik een melden dat ik weinig ervaring heb met VBA. En een hoop speurwerk heeft me al een aardig eind gebracht maar ik krijg de macro niet sluitend.

Ik probeer het volgende te bereiken met de onderstaande macro.

Ik maak een rapport met diverse draaitabellen. Deze draaitabellen baseer ik op een sheet wat ik kopieer door de daadwerkelijke bron eerst met een geavanceerd filter te filteren (zodat ik niet per draaitabel deze filter hoef toe te voegen)
Vervolgens wil ik de sheets met de draaitabellen opslaan als PDF met als bestandsnaam een cel.

Nu wil ik voor een grote lijst nummers (klantnrs) deze bestanden automatisch opslaan.

Ik ben zover gekomen maar de macro is niet sluitend.

Code:
Sub OrgbronNaarDraaitabelbron()
'
' OrgbronNaarDraaitabelbron Macro
'

'
For Each cell In Worksheets("KL Bron").Range("A2:A600")
Worksheets("Selectie").Range("D4") = cell
 Sheets("Draaitabellen bron").Range("A:CJ").ClearContents
    Sheets("Org Bron").Columns("A:CG").AdvancedFilter Action:=xlFilterInPlace, CriteriaRange:= _
        Sheets("Filter").Range("A1:CG2"), Unique:=False
    Sheets("Org Bron").Range("A:CJ").Copy Destination:=Sheets("Draaitabellen bron").Range("A:CJ")
    ActiveWorkbook.RefreshAll
    Sheets(Array("Dash 1", "Dash 2", "Dash 3")).Select
    With ActiveSheet
    .ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "K:\Dashboard\Nieuwe Dash Test\" & Sheets("Selectie").Range("G4").Value & ".pdf", _
        Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas _
        :=False, OpenAfterPublish:=False
Next cell

End Sub

Ik heb nog geen bestand toegevoegd omdat deze gevoelige informatie bevat en redelijk uitgebreid is om "even" een voorbeeld van te maken.

Wie helpt mij de laatste puzzelstukjes te leggen?

Gr. Wouter

Nee zover ben ik nog niet eens. Ik krijg nu een fout: Compileerfout: Next zonder For

Deze krijg ik al niet opgelost. Ik ben niet op de hoogte van een fout met With.
Ik had een stuk code die het filteren ect deed en hier heb ik de "lijst afwerken" code en "opslaan naar PDF" code aan toegevoegd. Maar ik krijg de code samen niet werkend.

Als je mij kunt aangeven waar het fout gaat...graag! :D

Ik zeg dit niet om te plagen, maar je kan maar beter met de basis beginnen en dan pas meer ingewikkelde zaken gaan doen...

Een For Each sluit je af met een Next, een With sluit je af met End With.

Doe de moeite om andere code op het forum te ontleden en je staat onmiddellijk een pak verder ;-)

Wigi

Bedankt voor je hulp. Ik heb de stukjes code die ik heb gebruikt opnieuw geanalyseerd en ik ben eruit. Door het ontbreken van de End With gaf hij de melding op de Next. Ik heb de End With weer toegevoegd en nu werkt het als een zonnetje! Ik was te gefocussed op de fout met de Next die ik niet kon verklaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan