wouter1983
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 mei 2009
Ten eerste wil ik een melden dat ik weinig ervaring heb met VBA. En een hoop speurwerk heeft me al een aardig eind gebracht maar ik krijg de macro niet sluitend.
Ik probeer het volgende te bereiken met de onderstaande macro.
Ik maak een rapport met diverse draaitabellen. Deze draaitabellen baseer ik op een sheet wat ik kopieer door de daadwerkelijke bron eerst met een geavanceerd filter te filteren (zodat ik niet per draaitabel deze filter hoef toe te voegen)
Vervolgens wil ik de sheets met de draaitabellen opslaan als PDF met als bestandsnaam een cel.
Nu wil ik voor een grote lijst nummers (klantnrs) deze bestanden automatisch opslaan.
Ik ben zover gekomen maar de macro is niet sluitend.
Ik heb nog geen bestand toegevoegd omdat deze gevoelige informatie bevat en redelijk uitgebreid is om "even" een voorbeeld van te maken.
Wie helpt mij de laatste puzzelstukjes te leggen?
Gr. Wouter
Ik probeer het volgende te bereiken met de onderstaande macro.
Ik maak een rapport met diverse draaitabellen. Deze draaitabellen baseer ik op een sheet wat ik kopieer door de daadwerkelijke bron eerst met een geavanceerd filter te filteren (zodat ik niet per draaitabel deze filter hoef toe te voegen)
Vervolgens wil ik de sheets met de draaitabellen opslaan als PDF met als bestandsnaam een cel.
Nu wil ik voor een grote lijst nummers (klantnrs) deze bestanden automatisch opslaan.
Ik ben zover gekomen maar de macro is niet sluitend.
Code:
Sub OrgbronNaarDraaitabelbron()
'
' OrgbronNaarDraaitabelbron Macro
'
'
For Each cell In Worksheets("KL Bron").Range("A2:A600")
Worksheets("Selectie").Range("D4") = cell
Sheets("Draaitabellen bron").Range("A:CJ").ClearContents
Sheets("Org Bron").Columns("A:CG").AdvancedFilter Action:=xlFilterInPlace, CriteriaRange:= _
Sheets("Filter").Range("A1:CG2"), Unique:=False
Sheets("Org Bron").Range("A:CJ").Copy Destination:=Sheets("Draaitabellen bron").Range("A:CJ")
ActiveWorkbook.RefreshAll
Sheets(Array("Dash 1", "Dash 2", "Dash 3")).Select
With ActiveSheet
.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
"K:\Dashboard\Nieuwe Dash Test\" & Sheets("Selectie").Range("G4").Value & ".pdf", _
Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas _
:=False, OpenAfterPublish:=False
Next cell
End Sub
Ik heb nog geen bestand toegevoegd omdat deze gevoelige informatie bevat en redelijk uitgebreid is om "even" een voorbeeld van te maken.
Wie helpt mij de laatste puzzelstukjes te leggen?
Gr. Wouter