• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro met draaitabellen (ontbrekende gegevens)

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkbuitelaar

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Berichten
8
Beste mensen,

Ik heb een draaitabel gemaakt met daarin gegevens per filiaal. Omdat ik niet elke keer het volgende filiaal wil aanklikken, heb ik een macro gemaakt, wat voor mij per filiaal de gegevens laat zien. Echter op het moment dat er geen gegevens zijn, dan werkt de macro niet, sterker nog de macro veranderd de draaitabel. Waardoor het filiaal waarin geen gegevens mogen komen, de gegevens van de eerste waarde weergeven.

Ik leg het uit aan een door jullie na te bouwen casus:

Ik heb een bloemenzaak. De bloemenzaak bestaat uit 4 filialen en in alle filialen worden rozen en madeliefjes verkocht. Maandelijks kijk ik welke aantallen zijn verkocht. Nu is in een bepaalde maand in filiaal 3 helemaal geen bloem verkocht. Mijn gegevens zijn als volgt:

brongegevens:
filiaal bloemsoort aantal
filiaal 1 madeliefjes 100
filiaal 1 rozen 200
filiaal 2 madeliefjes 300
filiaal 2 rozen 100
filiaal 4 madeliefjes 100
filiaal 4 rozen 100

Ik heb er een draaitabel van gemaakt, waarin ik de aantallen van alle filialen kan bekijken, maar ook de aantallen per filiaal.

paginavelden: filiaal
rijenvelden: bloemsoorten
gegevensitems: som van aantallen


Via een macro kan ik (ipv aan klikken) de verkochte aantallen per filiaal oproepen. Ik heb dus een macro gemaakt voor filiaal 1, filiaal 2, filiaal 3 en filiaal 4.

Bij filiaal 3 zouden de verkochte aantallen dus nul aan moeten geven.
Echter geeft de macro bij keuze filiaal 3 de gegevens van filiaal 1 aan. Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan? Hier de macro's:

Sub macro1()
'
' macro1 Macro
'

'
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel2").PivotFields("filiaal").CurrentPage = _
"filiaal 1"
End Sub

Sub macro2()
'
' macro2 Macro
'

'
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel2").PivotFields("filiaal").CurrentPage = _
"filiaal 2"
End Sub

Sub macro3()
'
' macro3 Macro
'

'
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel2").PivotFields("filiaal").CurrentPage = _
"filiaal 3"
End Sub


Sub macro4()
'
' macro4 Macro
'

'
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel2").PivotFields("filiaal").CurrentPage = _
"filiaal 4"
End Sub


Ik hoop dat jullie er uit komen!

Groet,
Henk
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de keuze van het filiaal in mijn page field zetten van de draaitabel.
En dan heb je geen macro nodig.
 
Ik zou de keuze van het filiaal in mijn page field zetten van de draaitabel.
En dan heb je geen macro nodig.

Beste Raymond,

Ik heb de keuze van het filiaal in het pagefield, ik wil alleen het aantal filialen niet telkens aan hoeven te klikken.
 
Waarom zet je filiaal niet bij je rijvelden?
 
Als je nu een voorbeeld post, en daarin aangeeft hoe je bepaalde zaken wilt hebben.
Dan kan er gericht gezocht worden naar een oplossing.
 
Ik heb blijkbaar mijn probleem niet heel helder uitgelegd.

Ik heb een draaitabel gemaakt met daarin gegevens per filiaal. Omdat ik niet elke keer het volgende filiaal wil aanklikken, heb ik een macro gemaakt, wat voor mij per filiaal de gegevens laat zien. Echter op het moment dat er geen gegevens zijn, dan werkt de macro niet, sterker nog de macro veranderd de draaitabel. Waardoor het filiaal waarin geen gegevens mogen komen, de gegevens van de eerste waarde weergeven.

Ik hoop dat deze omschrijving helderder is.

Groet,
Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan