• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro met formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hannob

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
ik wil graag als ik op een woord druk bijvoorbeeld invoeren
dat dan dit komt

weet iemand hoe ik dat kan maken al vast bedankt

Hannob, dit kan je heel makkelijk zelf maken. Ga via het menu Tools (Extra) > Macro naar 'Record new macro' (Nieuwe macro opnemen). In het venster dat opkomt klik je op OK. Vervolgens verricht je de handeling die je ook hebt gedaan om je screenprintje te maken. Op je scherm is inmiddels ook het opnamemenubalkje verschenen. Door nu op het vierkantje te klikken (ALS je klaar bent met je opname) stop je de macrorecorder.
Klik nu ergens met je rechtermuisknop in het grijs naast je menubalk(en). Je ziet dan een popup met alle te kiezen werkbalken. Kies dan voor Forms (Formulieren). Kies hierin voor de 'knop' (die herken je vast wel) door er op te klikken. Het lijkt alsof er niets gebeurt, maar zodra je je muis boven je sheet houdt, verandert deze in een grote plus. Klik met links op je sheet en je button wordt geplaatst. Direct opent er een venster met de vraag aan welke macro je deze knop wilt verbinden. Kies voor (waarschijnlijk) 'Macro1' (dit is getoond bij het starten van de opname).

En als het dan echt niet lukt, geef je nog maar een gil (maar het lijkt mij wel zo leuk als je dit zelf ook onder knie krijgt).

Groet, Leo

ik heb nu weer een probleem als ik hem opgeslagen en weer op start komt er dit

ik heb hem op laag gedaan alleen hij doet het dan nog niet :(

Hannob, Je kan het beste je macrobeveiliging op medium zetten. Dan krijg je in iedergeval nog een waarschuwing als er macro's in een bestand zitten.
voor wat betreft je vraag... Je verandert het beveiligingsniveau, slaat het bestand op, sluit 'm af en opent 'm daarna weer. Als het goed is, moet ie het dan wél doen!

Groet, Leo

P.s. Klasse dat je er zelf bent uitgekomen met de macrorecorder!

P.s. Klasse dat je er zelf bent uitgekomen met de macrorecorder!

Dat is inderdaad de eerste stap... en nu maar volop bijleren in Excel ;)

Veel plezier ermee

Zet de vraag nog op opgelost aub.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan