Macro met handelingen in 2 verschillende programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeanette71

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Beste Forum leden,

Ik ben een leek op het gebied van VBA, en wil daarom graag jullie hulp inroepen.

Ik moet ongeveer 20 x per dag een envelop printen in illustrator met adresgegevens die ik kopieer vanuit een email uit outlook. Deze emails hebben allemaal hetzelfde onderwerp en worden verstuurd vanaf mijn website (het gaat om het aanvragen van voorbeeldproducten).

Ik zou graag de volgende handelingen m.b.v. een macro willen automatiseren:
1. Selecteren van de adresvelden in het emailbericht (zijn steeds dezelfde velden, maar niet alle velden in de email)
2. Kopieren van deze velden via ctr c
3. Openen van een bestand in Adobe Illustrator met het ontwerp van de envelop incl. logo
4. Kopieren van de adresvelden in het tekstvak in het illustrator-bestand via ctr v
5. Het verwijderen van een harde return tussen de postcode en de plaatsnaam en het plaatsen van een spatie op deze plek
6. Printopdracht geven in Illustrator
7. Sluiten van het illustrator bestand zonder opslaan van de wijzigingen.

Stap 3 en 7 kunnen eventueel overgeslagen worden, want ik kan dit bestand ook eenmaal per dag handmatig openen en sluiten.

Kunnen jullie mij vertellen of dit dmv een macro te doen is, en zo ja, hoe ik dat moet doen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,
Jeanette

Ik heb geen idee of dit met Illustrator kan maar waarom niet met gewoon Word? Via Word zou dit geen probleem moeten zijn. Illustrator lijkt me in dit geval dat je met een kanon op een mug schiet.

Hoi Floor E,
Ik werk de hele dag in Illustrator (ben grafisch vormgever), en voor mij werkt dat erg plezierig.
De envelop heeft het formaat 14 x 14 cm en wordt aan de buitenzijde bedrukt in mijn huisstijl. Dit wordt er tegelijk met het adres op geprint. Ik heb wel eens geprobeerd om dit in Word voor elkaar te krijgen, maar het lukt mij niet. Word kent namelijk de envelopmaat 14 x 14 cm niet, en plaatst dan iedere keer de bedrukking verkeerd op de envelop. Mocht je tips hebben hoe dit toch kan in Word, dan sta ik daar voor open.

Groetjes,
Jeanette

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan