• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro met invoer, incl. verwijzing naar cel lager in het werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

flangermans

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2013
Beste heren, dames,

Ik zit met een probleem in het programma excel, ik wil een bestand aanmaken met een macro waarin ik een code in kan geven en deze moet dan verwijzen naar de cel met dezelfde code (in bijlage een voorbeeld van hoe dit er ongeveer uit moet gaan zien) alleen ik kom niet verder als ik nu heb opgezet, via internet opgezocht.

Nu ben ik terecht gekomen op dit forum, dus hierbij de vraag of iemand mij verder kan helpen.

Ik voer de code in en die zou moeten verwijzen naar dezelfde code in kolom A, alleen nu selecteert hij de de gehele kolom A en maakt hij de code wit in plaats van dat hij naar de cel gaat met de code erin.

Kan iemand mij verder helpen

m.v.g. Ferry

Bijlagen

In principe nog zoals in geen van beide gevallen, ik hoef geen commentaarregel in te voeren, en heb geen extra regel nodig, het hoeft alleen een verwijzing te zijn naar de code, ik ben namelijk een stabu begroting aan het maken alleen deze bevat meer dan 14000 regels, nu wil ik een code invoeren en dan moet de pagina automatisch zakken naar deze cel met dezelfde code, misschien zit ik zelf wel geheel in de verkeerde richting.

Alvast bedankt voor jullie reactie,

MVG Ferry

Dan kom je hier zeker verder mee.

Bijlagen

Idd, mijn probleem is hiermee opgelost, bedankt voor de snelle reactie!

MVG Ferry:thumb:

Helaas, ik dacht dat ik er was, maar kom er achter dat het toch niet meevalt om de macro te kopiëren in het volgende bestand.
Hoe kan ik nu het bovenstaande bestand laten draaien in het volgend bestand zonder dat mijn regels kleurloos worden?

MVG Ferry

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hier een hele andere aanpak
Mijn gevoel zegt dat je naar een bepaalde plaats wilt gaan en dat je dit wilt bereiken dmv invoer van een nummer.
Misschien is een filter in cel B2 (icm groeperen van rijen) een mogelijkheid.

Bijlagen

Sorry, maar ik ga toch meer voor de optie van Cobbe, het wordt een basis bestand, dus ik wil hier straks uit gaan kopiëren en plakken in een ander bestand waarin ik ga rekenen, bedankt allebei voor de snelle reactie.

Met vriendelijke groet,

Ferry

PS ik zou willen dat ik zo handig was met excel

Laatst bewerkt:
Ik heb toch nog een kleine aanpassing gedaan in het bestand zodat je niet hoeft te werken via een inputbox.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan