• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro met mogelijkheid een ander Excelmap te openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffrey2009

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2009
Een eerste vraag van een gloednieuw HelpMij.nl-lid:
Ik moet een bepaalde range met data uit een grote hoeveelheid werkmappen halen en vervolgens in een "centraal werkblad" plakken. Hiervoor wil ik een macro schrijven maar dat lukt me na lang proberen niet. De macro zou moeten pauzeren op het moment dat de werkmap gelocaliseerd en geopend moet worden. met een soort popupvernster dus. En na bevestiging zou die uiteraard gewoon door moeten lopen. Weet iemand een oplossing?

Is het van te voren bekend uit welke bestanden de gegevens moeten worden gehaald?

Macro om andere bestanden te openen

Iongron, alle bestanden zijn excelbestanden die als bijlagen gemaild zijn naar een bepaalde mailbox. Uiteraard is het zo te organiseren dat deze excelbestanden eerst binnen gehaald worden op de PC waar ook de "centrale werkmap" staat. De namen van de bestanden verschillen. Ik heb wel gelezen in de Helpbestanden van Excel2007 dat je in de macro met dlgAnswer = Application.Dialogs(xlDialogOpen).Show een dialoogvenster kunt openen waarin je een bestand kunt kiezen, maar hoe je dan na keuze de macro verder moet laten lopen is mij een compleet raadsel.

oke,
ik snap je, zet hier eens 2 of 3 bestandjes die je wilt inlezen met wel duidelijk wat je wilt inlezen en het bestand waar je in wilt lezen, ik beloof niets maar ben behoorlijk handig met excel vba, morgen, dus woensdag nacht mag ik werken en meestal heb ik dan ook tijd om me in dat soort dingen te verdiepen, wil wel voor je kijken wat ik kan doen.

groetjes

Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan