• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro met "Save as" interactie window

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
251
Hallo aan wie er tijd heeft.

Kan ik in een Macro de functie "Save as" gebruiken waarbij de gebruiker dus tijdens het afspelen wordt gevraagd waar hij/zij het bestandje moet opslaan en met welke naam.
(Dat er een soort communicatie Window opent of zo???)

Bvd
Groeten
Humadgen
 
zo iets mischien?


Application.FileDialog(msoFileDialogSaveAs).Show

of

BestandsNaam = InputBox("Geef een bestands naam op", "")
If BestandsNaam = "" Then Exit Sub 'zorgt er voor dat gestopt wordt als er niets ingevuld wordt of geannulerd
ActiveWorkbook.SaveAs BestandsNaam

gr eric
 
Zie in de helpfiles bij "GetSaveAsFilename Method"

Er staat daar al code bij:

Code:
fileSaveName = Application.GetSaveAsFilename( _
    fileFilter:="Text Files (*.txt), *.txt")
If fileSaveName <> False Then
    MsgBox "Save as " & fileSaveName
End If

Beetje aanpassen en klaar.

Wigi
 
hmm verrassing deze kon ik nog niet ik leer een hoop hier, zo zie je maar je bent nooit uitgeleerd met excel. thnx
 
De code die ik nodig had vond ik inderdaad bij een van de andere vragen, namelijk


With Application.Dialogs(xlDialogSaveAs)
.Show
End With


Die van Wigi snapte ik niet helemaal. Temeer dat hij naar text files verwijst en als ik dan laat saven gebeurt er niets.
Ik zal wel iets verkeerd doen, maar ik heb de oplossing gelukkig gevonden

Allemaal weer bedankt voor de hulp.
Grtnx
Humadgen
 
Die van Wigi snapte ik niet helemaal. Temeer dat hij naar text files verwijst en als ik dan laat saven gebeurt er niets.
Ik zal wel iets verkeerd doen, maar ik heb de oplossing gelukkig gevonden

Zo is het beter, ik heb zelf de code aangepast. Ik dacht dat je de code van de helpfiles - die ik gegeven had eerder - wel zelf kon aanpassen. Niet gelukt dus, geen erg, ik heb het wel even gedaan:

Code:
Sub opslaan()
    fileSaveName = Application.GetSaveAsFilename(fileFilter:="Excelbestanden (*.xls), *.xls")
    If fileSaveName <> False Then ThisWorkbook.SaveAs fileSaveName & ".xls"
End Sub

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan