• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro na bepaalde tijd uitvoeren maar wel kunnen doorwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muiter

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Aangezien bij ons meerde mensen in hetzelfde excel document werken blijft deze af en toe onnodig lang open staan, met als gevolg dat iemand anders er niet bij kan.

Daarom wil ik via een macro dat na verloop van tijd het document automatisch wordt opgeslagen en afgesloten. Met onderstaande code wilde ik dat doen.

Code:
Sub Auto_Open()
Application.Wait (Now + TimeValue("0:05:00"))
ActiveWorkbook.Save
ActiveWorkbook.Close
End Sub

De macro werkt maar tijdens de 5 minuten kan er niet worden gewerkt in excel, hoe is dit op te lossen?

In ieder geval niet op deze manier.

Als ik het goed begrijp wil je dat een timer gaat lopen die 5 minuten na de laatste toetsaanslag cq muisbeweging het bestand opslaat en afsluit?

Heb je al eens gekeken naar het delen van een bestand? Menu Extra --> Werkmap Delen --> Aanvinken.

Heeft ook zijn nadelen, maar wij werken met een groep van 6 mensen dagelijks tegelijk in hetzelfde bestand. Dat doen we al een jaar of 2.

Het levert bijna nooit problemen op, maar je moet wel goede afspraken met elkaar maken. Wij hebben de afspraak dat we, voordat we aan een nieuw record (= binnengkomen klacht of uitzoekklus) beginnen, het bestand altijd eerst opslaan. Daarmee worden dan de wijzigingen van de collega's bijgewerkt. Daarna voeren we een nieuw volgnummer in en slaan we het bestand weer op zodat de anderen kunnen zien welk nummer al gebruikt is.

Misschien heb je er iets aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan