• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro na enter automatisch terug naar originele cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy 1977

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Hallo,

een voorbeeld bestand is denk ik niet nodig. Ik ben op zoek naar het volgende:

1. iK sta in Cel C5 en geef Enter. Door de enter ga ik dus naar Cel C6
2. Zodra ik in cel C5 een enter geef zou ik automatisch een macro willen activeren waardoor ik (zodra beland in C6) weer terug ga naar C5.

Dus alleen activeren na een enter in C5. Niet na een enter in andere cellen in het workbook.

kan dat?

dank!

Post eens een bestandje waarin dit nodig blijkt, want dit lijkt me zinloos.

zie bijgevoegd. Ik voer veel barcodes achter elkaar in en zoek dan de locatie. Nu moet ik steeds terug naar de originele cel met pijltje naar boven en dan pas kan ik weer de volgende invoeren. Met een dergelijke macro kan ik achter elkaar doorgaan

Bijlagen

Hoe sta je in cel C5?
Echt in de cel (zoals F2) en sluit je af met enter? Of sta je 'erop'?

Pas in de Excel-opties - geavanceerd - Selectie verplaatsen na ENTER - Uitvinken.
Dan blijft de cursor in dezelfde cel staan na een Enter.

Laatst bewerkt:
Pas in de Excel-opties - geavanceers - Selectie verplaatsen na ENTER - Uitvinken.
Dan blijft de cusor in dezelfde cel staan na een Enter.

Ik wil in een andere tab juist wel dat mijn cursor naar beneden gaat na een enter. Dus ik wil dit alleen op deze cel toepassen. Vandaar het maco idee

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
   Range("C5").Select
End Sub

Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reactie Top! Mijn VBA kennis schiet misschien tekort. C5 moest eigenlijk zijn D3 en dat heb ik aangepast. Macro erin gezet, in D3 geef ik een enter, maar ik schiet niet terug naar D3, ik ga gewoon naar D4. Doe ik nog iets verkeerd?

Dank!

Bijlagen

• Screenshot_1.png
    Screenshot_1.png
    125,5 KB · Weergaven: 77
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan