• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro naar volgende regel, gegevens uit twee werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zachorodna

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een model en ik kom niet uit.
In eerste blad heb ik factuurgegevens in tweede blad heb ik overzicht van alle facturen.
De bedoeling van macro is die wordt gestaart door een knoop dat:
-gegevens van tabblad factuur plakken in tabblad overzicht factuur (tm uiterste betaaldatum)
-daarna bij tabblad factuur in keuze lijst kiezen voor leeg (om factuurgegevens te wissen)
-Als ik nieuwe factuur aanmaak dan moet die op volgende regel bij overzicht facturen beginnen.

Ik ben nu 5 uur bezig maar ik krijg niet voor elkaar. Kan iemand me helpen???
Alvast bedankt Iza

Laatst bewerkt:
Verwijder AUB de bijlage als de gegevens die er in staan niet fictief zijn.
Niet iedereen hoeft alle gegevens (tel nr mailadressen geb datum) van de leden te weten.
De leden zelf zullen het ook niet prettig vinden.

Willem heeft absoluut gelijk over anonimiteit, ik had mijn oplossing al klaar maar heb de ledenadministratie alsnog anoniem gemaakt,

ik heb in elk geval een eenvoudige macro die de factuur kan wegschrijven.. en die voorkomt dat je lege facturen wegschrijft.

de extra groene knop ligt erg voor de hand denk ik..

Bijlagen

roeljongman heel heel heel heel erg bedankt dit heeft me veel uren gekost en ik had nog niet voor elkaar gekregen.
Ik ben je zeer dankbaar !!!!!!!

Maak er een goede gewoonte van om het aantal schrijfbewerkingen naar je werkblad zoveel mogelijk te beperken.
Code:
Sub FactuurNaarLijst()
Dim data(8)
    With Blad4
        If .Range("B11") = "leeg" Then MsgBox "Geen geldige factuur, vul eerst alle gegevens in": Exit Sub
        Range("EP_FactLijst").EntireRow.Insert
        data(0) = .Range("B19")
        data(1) = .Range("B22")
        data(2) = .Range("D39")
        data(3) = .Range("D40")
        data(4) = .Range("D41")
        data(5) = .Range("B20")
        data(6) = .Range("A27")
        data(7) = .Range("B21")
    End With
        Blad5.Range("EP_FactLijst").Offset(-1, 0).Resize(, 8) = data
        Blad3.Range("A5") = 1
End Sub

Markeer je de vraag dan nog even als opgelost

Laatst bewerkt:
Hallo Roeljongman,
Ik was op vakantie geweest en nu ben ik pas terug. Nu wil ik verder gaan met mijn opdracht maar ik krijg elke keer de volgende de melding:
Methode Range van object _Global is mislukt foutcode 1004.
Als ik dan naar foutopsporing ga, dan licht de volgende regel op:
Range("EP_FactLijst").EntireRow.Insert
Weet je misschien wat hier aan de hand is? Ik heb op dit moment geen idee, van alles al geprobeert
Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan