• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro neemt de verkeerd kolom over in ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Heb het bestand hier al eens gepost maar toen was er een probleem dat het niet helemaal correct wou werken op het netwerk.

Ben helemaal van nul begonnen en alles opnieuw gedaan en nu werkt het dus wel op het netwerk.:confused:

Er is echter nog een klein probleempje dat ik niet opgelost krijg. :eek:

Hij neemt in tabblad totaal de gegevens over uit tabblad uren.
In tabblad totaal in kolom c en g zou hij de gegevens van tabblad uren kolom G moeten halen maar daar neemt hij de gegevens van kolom f.

Wat moet ik juist aanpassen aan de code zodat hij het wel juist doet.

Bekijk bijlage 123.xls
 
Code:
.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(, 2) = IIf(c.Offset(, 1) <> "", c.Offset(, 1).Value, c.Offset(, [COLOR="red"]5[/COLOR]).Value)
Dat was toch wel erg simpel nietwaar :eek:
 
Code:
.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(, 2) = IIf(c.Offset(, 1) <> "", c.Offset(, 1).Value, c.Offset(, [COLOR="red"]5[/COLOR]).Value)
Dat was toch wel erg simpel nietwaar :eek:

Rudi,

Ja dat was weer simpel maar je moet het weten he.:D
Ben echt slecht met codes.
Het geen ik er van weet heb ik allemaal van jullie geleerd hier.:thumb:

Ik was in het verkeerd aant kijken was in de vba van totaal bezig.
Daar heb ik alles zowat aangepast van getalen maar zonder succes natuurlijk.:eek:

Bedankt nog maar eens:thumb:
 
Sorry,

Maar blijkbaar is een probleem dat ik vroeg ook had met dit bestandje nog niet opgelost.:eek:

In het tablad uren daar zit in kolom g van 4 tem 44 een code die het volgende zou moeten doen.
Op maandag geen 30 min pauzen aftrekken.
Op Dinsdag geen 30 min pauzen aftrekken.
Op Woensdag geen 30 min pauzen aftrekken.
Op Donderdag geen 30 min pauzen aftrekken.
Op vrijdag wel 30 min pauzen aftrekken.

En een dag die voor een belgische feestdag valt moet er ook 30 min pauzen worden afgetrokken.
In het tabblad feest staan de feestdagen in van belgie.

De vrijdagen en de dagen voor een feestdag doet hij het nog juist maar ma di wo en donderdag dan neemt hij gewoon de rij f over.
Hier zou hij ook de afrondingen moeten doen.

Wat is hier nog fout :confused:
 
Gebruikte code in de cellen g4 - 44

Code:
=ALS(EN(AANTALARG(D4:E4)=2;F4>$H$2);ALS(EN(OF(WEEKDAG($B$1;2)=5;NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B$1+1;feest!$A$2:$A$12;1;0))));$A4="Pt avond");AFRONDEN.N.VEELVOUD(F4-$H$2;1/24/4);F4);"")
 
Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Geraak er niet uit :(

En als dit probleem is opgelost kunnen we eindelijk het bestandje gaan gebruiken ook.:)
 
Deze dan ?
 

Bijlagen

  • 123.xls
    87 KB · Weergaven: 32

Rudi ,

Nu werkt het wel zoals het zou moeten bedankt.:thumb::thumb:

Kreeg het wel even warm want op het netwerk van het werk kreeg ik weer die fout code #naam?;.

Maar ben er nu achter wat dat is.

Deze code hebben we altijd gebruikt.

Code:
=ALS(EN(AANTALARG(D4:E4)=2;F4>$H$2);ALS(EN(OF(WEEKDAG($B$1;2)=5;NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B$1+1;feest!$A$2:$A$12;1;0))));$A4="Pt avond");[COLOR="darkred"]AFRONDEN.N.VEELVOUD[/COLOR](F4-$H$2;1/24/4);F4);"")

En in het nieuwe bestand dat ik gemaakt had op het netwerk van het werk zelf door gewoon alles te copieren daar staat deze code.

Code:
=ALS(EN(AANTALARG(D4:E4)=2;F4>$H$2);ALS(EN(OF(WEEKDAG($B$1;2)=5;NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B$1+1;feest!$A$2:$A$12;1;0))));$A4="Pt avond");[COLOR="darkred"]MROUND[/COLOR](F4-$H$2;1/24/4);F4);"")

Hoe het komt dat daar een andere code staat weet ik niet echt want heb alles gewoon gecopierd en geplakt.
Denk dat het toch een engels versie is maar op mijn scherm staat alles in het nederlands, daarom dacht ik dat het een nederlandse versie was.

Moet ik nu nog iets veranderen aan de code voor problemen te voorkomen.
Omdat er nu nederlands en engels in de code staat ?
Of gewoon alles zo laten staan ?

Ik ga het bestandje nu deze week testen se en hopen dat alles nu perfect werkt he:)
Het was een zware bevaling dit maar het is door al jullie hulp dat het toch goed gekomen is.
Waarvoor 1000 maal Bedankt :thumb::thumb:
 
Als het zo werkt, laten staan zou ik zeggen. Test alles eens grondig door en als er geen problemen opduiken, gebruiken maar die hap. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan