• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro nieuwe sheet + inhoud

• Onderwerp starter Onderwerp starter bgoo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bgoo

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2011
Hey mensen,

Ik heb een macroknop gemaakt voor excel om een tab te maken met een naam (die veranderd kan worden)
Zover ben ik al:

Code:
Sub Nieuwebon_lid()

Sheets.Add
ActiveSheet.Name = Worksheets("ZZZ MENU").Range("F4").Value

End Sub

Nu wil ik ook dat de gemaakte sheet een voorgefabriceerde inhoud bevat zoals een balans of wat tekst.
Hoe zorg ik dat hij bij het maken van het nieuwe blad de inhoud meeneemt? Moet excel dan een kopie maken van een voorbeeldblad of kan de gewenste inhoud direct in de macro worden opgenomen?

Alvast bedankt!

Het verstandigste lijkt mij een kopie van een blad te maken: je kunt dan buiten VBA de inhoud voor de nieuw te creëren bladen aanpassen. Dan wel er aan denken het blad te beschermen, bijv door het te verbergen of van een bladbscherming te voorzien, die je er bij het kopiëren weer van afhaalt, of dat je het blad zodanig beschermd dat je de essentiele velden voor wijziging (door de gebruiker) blokkeert.

Code:
Sub tst()
    Sheets("Blad1").Copy , Sheets(Sheets.Count)
    ActiveSheet.Name = Worksheets("ZZZ MENU").Range("F4").Value
End Sub

Super Bedankt! Ik neem aan dat Blad1 hierbij het "voorbeeld-blad" is ?

Okeej, en zou het ook mogelijk zijn om bijvoorbeeld wat in F5 staat op ZZZ MENU, in het nieuwe blad cel A2 Te laten zijn. (Dan hebben we het bijvoorbeeld over een invoer zoals een datum).

Code:
Sub tst()
    Sheets("Blad1").Copy , Sheets(Sheets.Count)
    With ActiveSheet
           .Name = Worksheets("ZZZ MENU").Range("F4").Value
           .Range("A2")= Worksheets("ZZZ MENU").Range("F5").Value
   end with
End Sub

Dankje, maar ik stuit op een probleem.

De regel

Code:
.Range("A2")= Worksheets("ZZZ MENU").Range("F5").Value

Vervangt de hele cel, maar ik wil graag dat er een ook een tekst bij komt die vast staat. Bijvoorbeeld ->
Code:
"Naam:'' en dan .Range("A2")= Worksheets("ZZZ MENU").Range("F5").Value

Code:
.Range("A2").Value = "Naam: " & Worksheets("ZZZ MENU").Range("F5").Value

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Graag nog even de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan