• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro of VBA code voor zoeken van een waarde in bepaalde werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vijg316

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
In het bijgevoegde bestandje wil in werkblad "menu" op een briefnummer zoeken wat ik zelf in cel d5 invoer.De waarde moeten gezocht worden in de werkbladen Januari tm December. Dit wil ik doen dmv een macro gekoppeld aan het knopje zoeken.

Ik heb zelf al iets geprobeerd maar dit geeft niet het gewenste resultaat.

Kan iemand mij helpen.

http://tinypic.com/r/zkqwl5/7 voor de screenprint ik denk niet dat het uploaden erg wil lukken hier.

Laatst bewerkt:
En in welk bereik of kolom bevindt zich dit briefnummer dan ?

Dat had ik ook al gezien.
Uiteraard bedoel ik op de werkbladen waarop gezocht moet worden. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Sorry is mijn fout. Had de vraag denk niet goed begrepen.
De waarde van de briefnummer moet gezocht worden in kolom a in de werkbladen januari tm december.
Het had inderdaad makkelijker geweest om het bestandje gewoon te uploaden, maar tot nu toe wil het gewoon niet.

Volgende vraag.
Wat moet er gebeuren als het briefnummer gevonden wordt ? Of als het briefnummer niet gevonden wordt.
Wees aub zo volledig mogelijk in je vraagstelling en antwoorden zodat deze vragen overbodig worden en we direkt kunnen overgaan tot het aanreiken van een gepaste oplossing.

Als het briefnummer is gevonden moet hij getoond worden net als je met de zoekfunctie van excel zoekt in een werkmap.
Bijvoorbeeld ik zoek op briefnummer 1234, ik druk op het knopje zoeken en het desbetreffende werkblad (bijv.september)wordt geopend met de cel waar de waarde 1234 in staat is geselecteerd. Als er niets is gevonden dan een melding "er is niets gevonden" of iets dergelijks waarna je op ok kunt klikken en je een andere waarde in cel d5 in kan voeren om te zoeken.
Ik hoop dit dit zo duidelijk genoeg is. Ik ben nieuw op dit gebied qua vragen op forums.

Groet,
Hans

Code:
Sub tst()
On Error Resume Next
    For i = 3 To Sheets.Count
        fAddress = Sheets(i).Columns(1).Find([Menu!D18], , xlValues, xlWhole, xlByRows, xlNext, False).Address
        If fAddress <> "" Then Application.Goto Sheets(i).Range(fAddress): Exit Sub
    Next
    If fAddress = "" Then MsgBox "Geen overeenkomstig nummer gevonden"
End Sub

Het werkt perfekt!!!!
Hartstikke bedankt voor de moeite. Hier ben erg blij mee.
Sorry voor de late reaktie, kon echt niet eerder reageren.
Nogmaals bedankt.

Mvg.

Hans

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan