Ik heb 1 excelbestand met daarin meerdere tabbladen en wil graag in elk tabblad een aantal dezelfde bewerkingen uitvoeren. Ik ben zelf al een tijdje aan het prutsen geweest met de macro's , maar kom er toch niet echt uit. Voor elke stap heb ik dus al wel een beetje code, maar helemaal de goede zit er nog niet bij en al helemaal niet gecombineerd tot 1 macro (wat wel mijn voorkeur heeft, maar niet per se noodzakelijk is). Nou, ik hoop dat iemand mij kan helpen of sommige stukken code weet...
De stappen zijn achtereenvolgens:
1) Sorteer alle tabbladen op kolom E en vervolgens op kolom H. Dus zoiets als hieronder staat, maar dan voor alle tabbladen:
2) Daarna moet in elk tabblad een extra kolom toegevoegd worden (altijd kolom N met als titel 'verschil') met daarin het verschil tussen 2 cellen (dus bijvoorbeed in cel N4 komt dan het antwoord op 'H4-H5' en in cel N9 komt het verschil van H9-H10)
3) Vervolgens moet in kolom N gezocht worden naar een bepaalde voorwaarde, namelijk 'celwaarde > dan 99'. Indien dit het geval is wil ik graag dat deze cel gemarkeerd wordt (dus bijvoorbeeld de celkleur veranderen naar rood). Vervolgens moet in hetzelfde tabblad verder gezocht worden naar cellen in kolom N waarbij ook geldt dat de celwaarde > 99 is. Als het tabblad klaar is en er is in dat tabblad NIET aan de voorwaarde voldaan, moet er verder gezocht worden op het volgende tabblad. Als er dus wel aan de voorwaarde voldaan is, hoeft er niet in de volgende tabbladen gezocht te worden.
Nou, ik hoop dat iemand hier een uitdaging inziet om dit probleem voor mij op te lossen! Of misschien schud iemand deze macro wel gewoon zo uit z'n mouw
Alvast heel erg bedankt!!!
De stappen zijn achtereenvolgens:
1) Sorteer alle tabbladen op kolom E en vervolgens op kolom H. Dus zoiets als hieronder staat, maar dan voor alle tabbladen:
Code:
Sub KolommenSorteren()
Range("A1:L108").Sort Key1:=Range("E2"), Order1:=xlAscending, Key2:=Range _
("H2"), Order2:=xlAscending, Header:=xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase _
:=False, Orientation:=xlTopToBottom, DataOption1:=xlSortNormal, _
DataOption2:=xlSortNormal
End Sub
3) Vervolgens moet in kolom N gezocht worden naar een bepaalde voorwaarde, namelijk 'celwaarde > dan 99'. Indien dit het geval is wil ik graag dat deze cel gemarkeerd wordt (dus bijvoorbeeld de celkleur veranderen naar rood). Vervolgens moet in hetzelfde tabblad verder gezocht worden naar cellen in kolom N waarbij ook geldt dat de celwaarde > 99 is. Als het tabblad klaar is en er is in dat tabblad NIET aan de voorwaarde voldaan, moet er verder gezocht worden op het volgende tabblad. Als er dus wel aan de voorwaarde voldaan is, hoeft er niet in de volgende tabbladen gezocht te worden.
Nou, ik hoop dat iemand hier een uitdaging inziet om dit probleem voor mij op te lossen! Of misschien schud iemand deze macro wel gewoon zo uit z'n mouw

Alvast heel erg bedankt!!!