• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro om cel te loggen in tabel + Knop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arito
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arito

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Ik heb een sheet waarin ik twee cellen naar een tabel wil loggen.

In A1 staat de datum van vandaag ( =today() )
In A2 staat een getal die ik zelf in vul

Ik wil een macro die vanaf C5 de datum en het getal logt dat er staat

mvg,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik weet niet echt wat je wil maar heb toch een voorbeeldje op goed geluk gemaakt.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Als ik je goed begrijp wil je iedere dag een waarde in A2 invullen die je dan wilt bewaren. Soort beursnoteringen of de omvang van je buik op die dag:p.

Code:
Sub Knop2_Klikken()
'
' Knop2_Klikken Macro
'

lrij = Range("C5").End(xlDown).Row
    If Range("c" & lrij) <> Range("A1") Then
        Range("C" & lrij + 1).Value = Range("A1")
        Range("D" & lrij + 1).Value = Range("A2")
    Else
        MsgBox "Datum is al verwerkt. Groet Wim"
    End If
'
End Sub

Deze module zal je helpen.
Knop definieren en deze code daarvoor opnemen.

Succes
Wim

Als ik je goed begrijp wil je iedere dag een waarde in A2 invullen die je dan wilt bewaren. Soort beursnoteringen of de omvang van je buik op die dag:p.

Haha, het is het eerste inderdaad. Ik heb de macro in Visual Basic Editor gecopy-paste en dat werkt inderdad. Echter als ik de tabel vanaf C5 weghaal (immers het was enkel als voorbeeld hoe ik het wil hebben), geeft de macro een error:

"Run-time error '1004'

Application-defined or object-defined error"

Weet je misschien waarom dit zo is?

Ik weet niet echt wat je wil maar heb toch een voorbeeldje op goed geluk gemaakt.

Cobbe

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk heb gemaakt wat ik wilde hebben. Die datum in jouw voorbeeld is nu een drop down menu geworden. Deze datum moet de huidge datum zijn (zoals in het voorbeeld met de formule =today() ). Ik wil dan elke dag een macro runnen om de waarde in cel A2 (die ik zelf invul) samen met de hudige datum te kopieren naar een nieuwe tabel.

Dan kan ik van die tabel uiteindelijk een grafiek maken die inderdaad het verloop van beleggingen laat zien.

In bijgevoegd bestand zit een schema en een knop.
Indien er op de knop wordt geklikt wordt gekeken of de datum van vandaag in het schema staat.
Indien de datum er staat, wordt de nieuwe waarde van A2 naast de datum geplaatst.
Indien de datum er NIET staat dan worden zowel de datum als de waarde van A2 geplaatst.

Is de schema verwijdert, dan wordt de "gewoon" vanaf cel C5 de gegevens geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Super bedankt. Deze macro doet het goed en ik heb 'em ook succesvol kunnen aanpassen aan de werkelijke sheet. Top! Ik ga er nog goed naar kijken om te kijken of ik alles ook begrijp en de volgende keer gewoon zelf kan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan