• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro om enquete resultaten in te voeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramsel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
heb het andere enquete topic gelezen maar vond de bijgevoegde excel file toch een beetje ingewikkeld, en moeilijk aan te passen.

ik heb volgende vraag. hoe maak ik een simpel macro invul fomulier om snel enquete resultaten in te voeren in een excel database bestandje?

- er hoeven geen percentages berekend te worden
- geen grafieken nodig (nog niet tenminste)
- bijv vraag 1 (man/vrouw, bij macro formulier bijvoorbeeld man=1 en vrouw=2, om makkelijker in te kunnen vullen)
- vraag 2 (goed=1/matig=2/slecht=3)
- vraag 3 (meer keuze uit 10 antwoorden, men kiest bijvoorbeeld uit 10 landen, belgie=5 en nederland=3)

zou graag dus net als frolic bestand in andere topic een makkelijk formuliertje maken met alle vragen en dat de antwoorden gewoon in een groot database blad komt te staan. dan kan ik van daaruit de resultaten sorteren en beoordelen.

vast bedankt voor jullie hulp, wil wel wat meer leren over macros en excel, lijkt me toch wel makkelijk.

Ik zou gewoon de cellen in een Excel blad gebruiken. De respondenten komen onder elkaar in de rijen te staan, de antwoorden naast elkaar in de kolommen.

Bij Extra > Opties > Bewerken kan je instellen dat de cursor naar de cel rechts springt na Enter. Als de antwoorden van een respondent ingegeven zijn, moet je de cursor zetten op de volgende rij in de eerste kolom. Dat kan met een kleine macro, een zongenaamd Worksheet_Change event.

Wigi

PS: Heb je mijn bestand over een enquête gezien? Dat zal wrs ook uitgebreider zijn dan wat jij nodig hebt, maar toch handig. Zie mijn site, dan Excel, dan Voorbeeldbestand, dan Enquête analyseren.

thanks wigi. helpt zeker. alleen jammer dat er maximaal 30 vragen mogelijk zijn in je mooie voorbeeld bestand. en ik zou graag 7 antwoord mogelijkheden hebben.

maar ik ga er eens zelf mee aan de slag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan