Hallo,
Ik heb een simpele vraag (hoop ik) maar kom er zelf niet uit.
In een Excel-bestand met heel veel (1700) records staan bedragen waar ik iets mee zou willen doen (formules op los laten) maar: ze staan er als tekst in.
En ze hebben allemaal het volgende formaat: 12.34 ABC, waarin 12.34 het bedrag is, gescheiden door een punt ipv een komma en ABC is de valuta.
Wat ik wil is de ABC verwijderen en van de punt een komma maken en dan opslaan als getal.
Ik heb al geprobeerd om een macro te maken:
- F2 (om de cel te bewerken)
- 4x de backspace (om de ABC en de spatie te verwijderen)
- 2x pijltje naar links, backspace en "," (om de punt te vervangen door een komma)
- enter (om op te slaan en naar het volgende record te gaan)
Maar wat excel dan doet, is de waarde van het eerste record (opgenomen) ook in de 2e regel zetten.
En dat is natuurlijk niet de bedoeling
.
Kan iemand me helpen?
Greetz,
Rolpheus
Ik heb een simpele vraag (hoop ik) maar kom er zelf niet uit.
In een Excel-bestand met heel veel (1700) records staan bedragen waar ik iets mee zou willen doen (formules op los laten) maar: ze staan er als tekst in.
En ze hebben allemaal het volgende formaat: 12.34 ABC, waarin 12.34 het bedrag is, gescheiden door een punt ipv een komma en ABC is de valuta.
Wat ik wil is de ABC verwijderen en van de punt een komma maken en dan opslaan als getal.
Ik heb al geprobeerd om een macro te maken:
- F2 (om de cel te bewerken)
- 4x de backspace (om de ABC en de spatie te verwijderen)
- 2x pijltje naar links, backspace en "," (om de punt te vervangen door een komma)
- enter (om op te slaan en naar het volgende record te gaan)
Maar wat excel dan doet, is de waarde van het eerste record (opgenomen) ook in de 2e regel zetten.
En dat is natuurlijk niet de bedoeling

Kan iemand me helpen?
Greetz,
Rolpheus