• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro om naar aanleiding van criteria cellen te kopieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arito
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arito

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Hoi,

Ik heb een soortgelijke vraag gesteld in dit topic:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=402806

Ik heb daar goed antwoord gekregen op mijn vraag, maar kom er nu met exact hetzelfde probleem met een iets andere format niet uit. Ik hoop dat iemand mij nogmaals kan helpen, en eventueel iets van een korte uitleg bij de macro aangezien ik een soortgelijke macro met nog een andere format ook nodig heb.

Ik heb een sheet (zie bijlage voorbeeld) met twee tabs. Ik wil dat er een macro komt die in de tab US in kolom L kijkt of er een 1 staat, en als dat het geval is cellen A t/m D kopieert naar de tabel in tab OVW (A5: D600). (Ik heb de tab US ingekort wat rijen betreft om het bestand kleiner te maken).

Ik heb het nu gedaan met formules maar als ik dan in B2 en B3 data invul die ver weg zijn, komen de waarden helemaal onderin de tabel te staan en dat is onhandig. Ik wil graag dat de data altijd in cel A5 in OVW begint.

bvd,

Bijlagen

Als je eerst in Sheets("OVW") kolom A leegmaakt met uitzondering van A1 t/m A4

Code:
Sub tst()
  For Each cl In Sheets("US").Columns(12).Cells
    If cl.Value = 1 Then
      cl.Offset(, -11).Resize(, 4).Copy
      Sheets("OVW").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlValues
    End If
  Next
End Sub

Zo werkt het perfect. Ik zal vandaag ook proberen om de andere variant te maken, wellicht dat ik daarbij nog hulp nodig heb, maar ik hoop het niet.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan