• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro om regel toe tevoegen in excell? Help

• Onderwerp starter Onderwerp starter maybe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

maybe

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2006
In een ouder excel bestand gebruiken we de volgende macro om een nieuwe regel toe te voegen.

Sub invoegeneuro()

'Macro om een nieuwe nabetaling in de lijst op te nemen.

Application.ScreenUpdating = False
Application.DisplayAlerts = False
Application.Goto Reference:="Laatste_regeleuro"
Selection.Insert Shift:=xlDown
ActiveCell.Select
ActiveCell.Offset(0, 11).Range("A1").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=(RC[-7]-RC[-1]-RC[-2])"
ActiveCell.Offset(0, -11).Range("A1").Select
End Sub

nu heb ik aan dat bestand een nieuwe Kolom toegevoegd (dit is nu kolom A)

als ik dan nu op me macro knop druk voegt ie wel een regel toe maar die start pas in kolom B.

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Beste maybe,

Ik denk dat je moet kijken naar welke cel de referentie "Laatste_regeleuro" verwijst. Ik denk dat die verwijzing in kolom B begint omdat je een kolm A hebt toegevoegd.
Pas de verwijzing dan aan.
Zo niet, dan horen we het wel weer.

Richard

dan zou ik alleen eerst moeten uitvinden
waar laatste_regeleuro gedeclareerd staat.
of zie ik dat nu verkeerd?

Beste maybe,

Als je het excelbestand opent, zie je boven kolom A een wit vak waarin het adres van de actieve cel staat. Klik daar op het driehoekje, en je zult de naam zien staan.
Wanneer je een cel of celllenbereik een naam wilt geven, kan dat via Invoegen - Naam - Definiëren. Wanneer je dan in VBA naar dat benoemde bereik wilt gaan, krijg je de code "Application.Goto Reference".

Groeten,

Richard

Richard,

is het ook mogenlijk om een oudere 'naam' te verwijderen zodta ik die naam opniew kan gebruiken voor een andere rij

Beste maybe,

Via Invoegen - Naam - Definiëren, zie je alle huidige namen staan. Onderaan staat het bereik van die naam. Je kunt dat bereik aanpassen als je wilt.

groeten,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan