• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro: omzetten csv naar importeerbaar xls

• Onderwerp starter Onderwerp starter HetFP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HetFP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2017
Beste dames/heren,

Ik heb ooit in een ver verleden een macro ontwikkeld om van een CSV export van 1 regel (dat is dan 1 factuur), meerdere regels te maken zodat we dit als import kunnen gebruiken in onze financiele software.
Nu speelt bij een andere klant een soortgelijke situatie maar uiteraard net wat anders.
Bijgevoegd het bestand "decl.csv" dit is de export.
De kolom "Soort debiteur" bepaalt op welke grootboekrekening iets geboekt gezet moet worden middels de macro.
Elke regel is 1 factuur en dient omgezet te worden naar 2 regels zodat we het kunnen importen als mutaties.

In het bijgevoegde bestand "Import EOL schoone.xlsm" vind je de macro terug.
Er wordt middels de macro dus een nieuw bestand opgeslagen welke dan gebruikt wordt voor de import naar het financieel pakket.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen. Mijn macro kennis is echt ver gezakt en kom er helaas niet aan uit:confused:.

Wil je dit doen? Neem graag even contact op. :thumb:
Ben je er veel tijd aan kwijt? Dan overleggen we ook hoe en wat ;)

Bijlagen

Heb je ook een voorbeeld van hoe de uiteindelijke export CSV eruit moet zien?

In de bijlages toegevoegd.

Belangrijk te weten is dus dat het declaratienummer in het basisbestand de unieke waarde is.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan