Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Ja vast wel, maar ik ben daar niet kundig in, waar kan ik eventuele wijzigingen maken? En bij welk commando wordt blad2 gevuld?Koud kunstje in power query.
Sub kopie_verwijder()
nummer = Application.InputBox("voer getal in", "INVOER GETAL", , , , , , 1)
With Sheets("Blad2")
.UsedRange.ClearContents
Sheets("Blad1").UsedRange.Copy .Cells(1)
j = .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
For i = j To 1 Step -1
If .Cells(i, 1).Value = nummer Then .Cells(i, 1).EntireRow.Delete
Next i
End With
End Sub
Nee, inderdaad, of je moet de code zo kunnen maken dat er naar de laatste regel gekeken wordt.Met de gegevens op rij 201 moet er geen rekening worden gehouden?
Bedankt, maar het nummer is altijd hetzelfde, anders wijzig ik dat wel in de codeVoor als het nummer niet altijd hetzelfde is.
Code:Sub kopie_verwijder() nummer = Application.InputBox("voer getal in", "INVOER GETAL", , , , , , 1) With Sheets("Blad2") .UsedRange.ClearContents Sheets("Blad1").UsedRange.Copy .Cells(1) j = .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row For i = j To 1 Step -1 If .Cells(i, 1).Value = nummer Then .Cells(i, 1).EntireRow.Delete Next i End With End Sub
Je hoeft in cel A2 van tabblad 1 alleen maar de nieuwe gegevens te plakken. Zorg wel dat voor je gaat plakken alle oude gegevens zijn verwijderd. M.a.w. rij 1 (kolomkoppen) niet wissen.waar kan ik eventuele wijzigingen maken? En bij welk commando wordt blad2 gevuld?
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.