Macro openen via Internet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

palie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Hoi,

Ik probeer een document met een autoopen macro aan te bieden aan al mijn collega's via het GroepsIntranet.
Het document opent wel en vraagt ook of ik macro's wil in- of uitschakelen maar als je inschakelen kiest wordt de macro niet gestart. Die macro is nodig om een aantal gegevens te laten invullen.

1. Ik wil de vraag macro's in- of uitschakelen niet zien. Dat doet ie namelijk ook niet als je het opent via de Verkenner.
2. De macro moet automatsich starten nadat ik het via het linkje op intranet open.
3. De gebruikers weten echt niet hoe ze een macro handmatig moeten starten dus bovenstaande is echt noodzakelijk.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Dag Palie,

Module invoegen in macrodocument.
In module intypen

Public Sub AutoOpen
UserForm1.Show (als UserForm1 de naam is van de userform)
End Sub

Als het document wordt geopend komt de userform in beeld nadat ja is geantwoord op de vraag Macro's inschakelen?

Gegroet,

Axel.

Dag Palie,

Module invoegen in macrodocument.
In module intypen

Public Sub AutoOpen
UserForm1.Show (als UserForm1 de naam is van de userform)
End Sub

Als het document wordt geopend komt de userform in beeld nadat ja is geantwoord op de vraag Macro's inschakelen?

Gegroet,

Axel.

Axel,

Die sub stond er al in. Het rare is ook dat na openen in de verkenner het form wel tevoorschijn komt en na openen via een link in een ander Word-document ook maar niet na openen via onze internet-explorer.

Zou het dan aan de instellingen in InternetExplorer kunnen liggen?

Dag Palie,

Ik heb het net even uitgeprobeerd en het lukt inderdaad niet. Ik denk dat dat komt omdat het bestand ergens tijdelijk wordt opgeslagen. Er zit dan niets anders op om het bestand eerst op te slaan.

Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan