• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro opnemen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

musmiles

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Hi,

Ik heb,met hulp van anderen :thumb: , een macro ogenomen die een tekst bestand in excel invoerd en gelijk in een goede format zet.

Deze macro zoekt naar een bestandsnaam, die ik handmatig in een cel (zeg A1) intik, en vervolgens voert hij deze bestand in Excel.

Nu komt mijn vraag: Ik heb hulp nodig bij het opgeven van een bestandsnaam in A1, Deze wil ik namelijke makkelijker kunnen selecteren bv. in verkenner. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om hiervoor een macro op tenemen?of VB?

groet,

Beste musmiles,

Plak onderstaande regel in je macro:

Application.GetOpenFilename

Dit opent het dialoogvenster dat je zelf kunt activeren met bijv. Ctrl+O.

Groeten,

Richard

Hi Richard,

Als ik Application.GetOpenFilename aan mijn Macro toevoeg dan wordt een verkenner venster geopend, maar als ik een bestand selecteer dan wordt niet de nieuwe bestand geimporteerd maar de oude geselecteerd bestand.
Hoe kan ik dat voorkomen?

bedankt,

Ik heb de code van richard1970 een beetje uitgebreid.
Onderstaande code opent een dialoogvenster waarin je bestanden kunt zoeken.
Zodra een bestand gekozen hebt en je klikt op het venster op "Openen", staat het volledige bestandsnaam van het gekozen bestand in cel A1.

BestandZoeken = Application.GetOpenFilename("Word documenten (*.doc), *.doc", , "Kies een Wordbestand", , False)
If BestandZoeken <> False Then
[a1] = BestandZoeken
End If

HI Yes,:thumb:
Dat is het bedankt Roncancio en de rest natuurlijk.

Heb nog een vraag, ik heb van mijn macro's een apart werkbalk gemaakt, en nu wil ik deze werkbalk copieren naar een ander computer. weet iemand hoe ik het kan doen
bedankt,

Hi,:thumb:

Hierbij wil ik iedereen bedanken die mij geholpen hebben:thumb:

Wat ik nu gedaan heb is de macro code kopieren en plakken in een tekt bestand, en deze weer in andere computer kopieren en plakken in een VBA editor.

dat werkt goed.

wat mij betreft kan deze onderwerp afgesloten worden,

Bedankt.

Hoi Mus,

Beb blij dat je vraag opgelost is. Maar alleen jij kunt dit op Opgelost zetten omdat jij de vraagsteller bent.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan